2008-02-04

Jo, visst är hon dräktig....

Hon har verkligen en valpmage ....
Inga tveksamheter - jo, visst är hon dräktig...
Expertpanelen, fylld av väl meriterade erfarna uppfödare i helgen har talat ;) (och jag suger åt mig av det roliga)
Vegas myser i soffan efter att vi kommit hem igen, Magen börjar nu skvallra.....

Vegas är nu inne på dygn 39, fostren är dryga 60 mm. Nu sker bl a förbening av tårna fram o bak.
Imorgon är hon på sitt 40;de dygn och de är dryga 65 mm. Bukhinnan vid naveln växer ihop. Klorna på alla tårna bildas. Höftbenet är komplett broskbildat, men höftbenets ledskål bilds inte förrän flera veckor efter födseln.
Det är också nu, tisdagen den 5februari som revben är färdigbildade hos de små liven!

Vegas har nu också börjat få tillägg i kosten - en dl valpfoder - ett starteretyp - plus den normala ransonen. Sedan är det en liten tur till Ikea imorgon - valplådan är på infart.....

Helgen innebar ju, som tidigare nämns en tur uppåt andet. Vi har haft föreläsning, uppfödarmöte och årsmöte. Det var en väldigt givande och trevlig helg - vi åt och drack lite gott tillsammans, njöt och hade kul... som det skall vara.

Lite kort kan jag väl tala om att jag känner mig väldigt nöjd och glad efter helgen som varit - Uppfödarmötet gav mig mycket - som framtida uppfödare och som del i AK - vi har en kunnig och väldigt samspelt uppfödarkår i Sverige - det känns tryggt när man är i sin linda......

På årsmötet blev jag på nytt invald i styrelsen - denna gång sitter jag, Med Christer Carlé som ordförande ;) på vice ordförandeposten... skall även detta bli roligt - detta WDS-år!

Stället vi var på i helgen kan verkligen rekommenderas - det var snyggt, vackert, rent och mysigt... allt inbäddat i vacker vit nyfallen snö ....

Söndagen gick jag upp tidigt -efter mindre än 4timmars sömn - för att fånga lite vackra bilder


Solen har inte riktigt nått över trädtopparna ännu.....


MIN UNDERBARA BRONX!

Efter årsmötet - lite mör och trött i kroppen skulle man så bege sig hemåt..... dryga 80mil - vinter, snö och mörkt.... Nä, jag kom på i närheten av Norrköping... Mamma - sovplats hos mamma!

Fick ju passa på att köra in en snabb, kisserundasvängmed hundarna hos stora syster med - tog en liten bonus bild av Laser - 10år och still going strong - så läcker och snygg - vacker, vacker helt enkelt!

Taran - passade även på att njuta lite av din goding Nelson - han är så fin!!! Har några fler bilder på honom ... som man kan njuta av ;)

Kram på er, Tack igen för en verkligt trevlig och roligt, lärorik helg - nu är det dags för hela familjen att tuppa av - helgen var hård och vi är trötta!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv