2008-10-02

?

Ibland blir jag lite förvirrad, ställer mig frågande till vad som är drivkraften bakom vissa människor…

Idag har jag haft ett par sådana ? hängande över mig.

Jag satt ju tidigare i styrelsen och avelskommittén (SSPK med men …) och det var uppdrag som jag tyckte var givande och roligt. Jag satte mig in i en hel del rasspecifika saker och lärde mig mycket. Jag tycker att jag arbetade för att främja rasen och driva frågor som gynnade den samma.

En av mina stora frågetecken är den glada, hoppade hög pinscherägare som ständigt letar fel hos andra utan att ”förtröttas”. Fick reda på att en person (inte sladder eftersom personen själv talade om det för mig) skickade in en skrivelse till styrelsen ang att jag skrivit positivt om min systers hund i min blogg – och en parning där han varit hannen (Norge). Hmmm, vad är syftet, varför unnar man inte en person att visa och dela med sig av sin glädje man känner inför sin egen och andras hundar?

Är det fel av styrelsen att skriva, berömma och tala om andras hundar på sina sidor och sina bloggar – är vi inte en bättre skock människor än så? Alla känner ju ändå alla, vet vems hundar som gör vad – och är vi som ras så småsinta?
NOPE – styrelsen, precis som alla andra är personer med privatliv och de bör få tycka, och glädjas öppet … min åsikt iaf.

Nu kommer jag nog jobba en hel del aktivt för att promota pinscher som ras – och sprida kunskap om den och dess rasspecifika egenskaper … PRIVAT, för det förtjänar den.

(En rolig kommentar på en artikel jag skickat in var; looks quite good and educational--not only for Sweden, but US breeders. Den publiceras under vintern och jag kommer lägga ut här sedan.)

När det kommer till varför jag lade in om min systers hund och en parning där han var inblandad – Skulle aldrig i min vildaste fantasi tro att någon skulle tycka något var olämpligt i det!
Laser är, och kommer alltid vara speciell för mig. Han är den första pinscher jag lärde känna, en underbar sådan och utan Laser hade jag aldrig haft Bronx…

Så – om jag får upprepa mig …. Jag hade verkligen velat införliva Laser i min kennel en dag …

Men när det kommer till mina frågetecken idag, kanske någon kan räta ut ett ? till mig?

1 kommentar:

Linda sa...

Först nu upptäckte jag att man även kunde skriva här, lite blåst som man e i bland, ha ha

Jag gillade insändaren i Härliga hund, den måste du ju lägga ut här på sidan med, snygg bild med ju:).

En del folk beter sig som SKIT rent ut sagt! så jäkla barnsligt och fjolligt enligt min mening och enda anledningen brukar vara ren jäkla avundsjuka!!!
Att skicka "anmälningar" på folk hit o dit är inte min grej, anser att det e Sååå lågt och löjligt.
Jag har "lärt" mig att alltid säga rent ut vad jag tycker oavsett om det är bra eller dåligt (vilket min mamma hatade så klart).

Fortsätter det så här så karnske det börjar bli dax att ta fram sin "sjuka" sida och ge tillbaka Ha ha
Kram Linda

Bloggarkiv