2008-11-30

Hoppjärkan min ....

BeeJay fick allt lite ont i bröstet ....

Idag när vi var ute på en av våra turer så blir jag stannad av två äldre och deras son och de frågar vad jag har för hundar - alltid lika roligt att få berätta lite om rasen och se att människor anser dem vackra...
Jag håller alltid tillbaka BeeJay vid sådan här tillfällen - för han är en hoppjärka som är överlycklig över uppmärksamhet och vill verkligen visa det - svnasen går i hundra nitti och han snackar mycket.

Vi står alltså där, på trottoaren BeeJay är inkortad bakom mig och de får hälsa på Bronx och Vegas - ingen av dem hoppar utan kan till o med vända sig om i ointresse samtidigt som de blir klappade av nyfikna okända.

Samtidigt kommer en person gående bakom mig, som jag verken ser eller hör ... BeeJay tror säkert det är ytterligare en person som vi skall snacka med och blir glad och hoppar upp .... då knäar mannen BeeJay i bröstet.... Jag visste fan inte vad jag skulle säga ... men nog borde man gå en liten omväg när det står en folksamling med massa hundar ... eller göra sig hörd när man kommer så man har en chans att få hundarna ur vägen...

Mannen sa bara "Det där lär honom att inte hoppa" ... och gick ...Jag blev arg!!!

Detta är andra gången som en av mina hundar blivit knäade - och det är inget som jag gör eller vill göra som metod - Bronx blev knäad en gång när vi var hemma hos en person - hennes man kom hem och Bronx hoppade upp - fick knät i bröstet ...

Jag hade inte accepterat det idag ... men då såg jag nog ut som ett frågetecken..
Ingen av mina hundar är fostrade att inte hoppa på mig och husse - Bronx har jag till o med trixat in att han hoppar och tar godis i munnen - men han är inte hoppig ... Vegas är inte en hoppade heller. BeeJay därimot är en spillevint på tvåben - som snackar och syns
Sedan gör jag ju det mesta för de inte skall hoppa på gäster eller kända och okända när vi är ute ....
MEN jag skulle aldrig göra nått sånt mot andras hundar och skulle hellre aldrig gå så att jag var nära, nära när jag passerade ........


Nu, som tur var nått helt annat!!!!

Det är ju första advent idag och vi har tagit fram adventsljusten .... Snart skall jag ta hundarna på sista rundan för kvällen och sen är det dags för soffan, korka upp glöggen och värma ... tända alla ljus och ....
även det första i adventsljusstaken ....






är tänt och nu är det mys med lite varm glögg, självklart med rom.








Inga kommentarer:

Bloggarkiv