2008-11-18

Lång morgonpromenad

Kom just in efter en rejäl morgonpromenad. Klockan är 7.20 och jag hinner med en kopp kaffe innan jobbet.

Tog en långt morgonpromenad - gör det varje morgon med idag blev det lite extra i "Albäckskogen" på andra sidan stan. Turen tog nog lite över 1,5timmar ... phua.

Kom iväg 5.30 och mörkret var så skönt - helt tomt och tyst ute ....

BeeJay är en riktig fuskare, vill INTE gå i det snåriga och lite fuktiga gräset utan försöker dra sig mot stigen istället... ;) Men med lite övertalning och list går det bra. Sedan går han där hela tiden - precis som han inte vill blöta ned sina fina, torra tassar först ... sen kan han ösa rakt ned i en vattenpöl med precis samma tassar två minuter senare ? Beejay i ett nötskal.

Vi hade två möten på promenixen och eftersom BeeJay har fått för sig att han är "top of the world" så äör det honom ... och Vegas kortar jag in ... som jag stter vid min sida, ber om kontakt och försöker hålla den. Gottis iform av torkad lever, njure ch hjärta är poppis ;)

Det är inte alltid lätt att hålla tre hundar snyggt och kort vid möten - men det blir allt bättre. Jag hoppas jobba in ett betingat beteende hos BeeJay - han vet om att vid möten får han godis och att han sätter sig vid min sida för att få det.
Ja, jag tror även på tomten ;)

När vi var klara och var på väg hem såg jag en liten väg jag inte gått tidigare - stan är inte stor men finns fortfarande delar man inte går så ofta i. Så vi gick med raska steg dit och gick stigen fullt ut - ledde fram till vägen hem också.

Så nu är jag helt slut, över 1,5 timmar har vi varit ute och gått. Hundarna har fått frukost, kyrat sig i säng igen och jag skall snart sätta mig på cykeln, till jobb och kolla igenom lite vad jag behöver göra - både IUP och föräldraråd ikväll så en grymt lång dag. Mycket att pyssla med!
Sedan har vi, jag och en kompis planerat in en kvällsrunda ikväll efter 20.00 när jag slutat jobba. Full rulle!

16001

Inga kommentarer:

Bloggarkiv