2008-12-31

Det här känns inte bra!

Han skakar i hela kroppen och flämtar, han är livrädd och skräckslagen.

Det har skjutits hela dagen och på alla småpromenader vi smugits oss till idag.
Han vankar fram och tillbaka i lägenheten medan han slänger blickar mot fönstren. Han kryper in under bordet men kryper fram lika fort igen för att krypa upp i mitt knä. Han tittar bedjande på mig, säger att jag ska få det att sluta, trösta och skydda honom.
Men hur skyddar man en hund från alla dessa smällare?

Vi gick ut en promenad mitt på dagen, tänkte vi skulle undvika det värsta. Bronx ville inte men jag sa - vi måste hjärtat!

En snabb tur med alla hundarna runt kvarteret, det smäller och en smällare kommer lite väl nära. De sköts från en balkong. FAN!
Ljusskenet får Bronx att krypa samman snabbt. Ljudet stutsar mellan husen och jag försöker verka oberörd. Beejay och Vegas är oberörda. Bronx blir okontaktbar och drar in mot vår gata.

Om 4 timmar bryter helvetet lös på riktigt. Det är då vi skålar i skumpa och njuter av alla fyrverkerier som sprakar och dånar på den mörka decemberhimlen. Hur ska det bli för min Bronx då?

Det här känns inte bra!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv