2009-03-11

Jobbförmån ....

Mina små gottiga 1-4åringar kan komma medde mest underbara, goa snabba repliker man någonsin får här i livet. Det går inte en dag utan att jag skrattar gott med hela hjärtat!

Igår var vi inne en stund efter att vi haft samling. En liten tjej på 4år sitter och målar mittemot en av mina kollegor. Flickan, som är helt makalös på att färgmatcha och vara "snygg ut i fingerspetsarna" varje dag lyfter på huvudet och tittar utforskande på min kollega uppifrån och ner.

Flickan säger sedan, efter ett seriöst eftertänk och väldigt allvarligt - Jag har tänkt på en sak. Du har ett väldigt skrynkligt, hängit ansikte, men jätte fina ben. Bara dina knä är lite hängiga.

Kan man annat än att få sig ett asgarv ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha vilken observant liten tjej. Och hur är det man säger - "av barn och fyllehundar får man höra sanningen".
Men vissa sanningar vill man bara inte höra =)
Ett gott skratt fick iaf jag

Anonym sa...

Hahaha vad härligt!! Barn är ju bara för sköna... Vad spännande med Vegas parning! Ha det gott!! Kram //Malin

Bloggarkiv