2009-10-25

21 dagar har det gått sedan Vegas vatten gick och vi väntade valpar…

Det har varit 21 ganska jobbiga dagar, …

Jag satt och gjorde i ordning lite av de papper som skall skrivas och skickas in till försäkringsbolaget kring detta i tisdags – lite irriterad för att jag fortfarande inte fått de papper jag behöver från Malmö djursjukhus. Tänkte, det är väl dags att ringa och fråga hur det går med dem men eftersom telefontiden var slut var det bara till att vänta till nästa dag – onsdagen den 21 (18dagar efter kejsarsnitt och kastrering).

Ringde in vid halv ett ungefär på onsdagen, uppgav mitt ärende och de tittade i Vegas och min journal i datan – där stod det inget om att det fanns något som hade eller skulle fyllas i av veterinären. Jag bad om att hon skulle kontakta behandlande veterinär, jag hade nämligen skickat med returkuvert, frankerat och väldigt noggrant skrivit i alla uppgifter för avsändare om något skulle vara konstigt. Sköterskan skulle göra så, och de skulle kontakta mig….

Nu är det natt mot söndag, jag fick inget brev med journal eller händelseförlopp under slutet av veckan – inte heller något mail eller telefonsamtal från djursjukhuset att de behövde komplettering eller att det var försenat….

Jag vet om att de har viktiga saker – men jag skulle verkligen vija få detta avslutat och alla papper till försäkringsbolag. Det är inte bara det att det handlar om pengar och stora kostnader – det handlar ju om att man vill avsluta det….
Få det färdigt!

Vegas har fortfarande, 21 dagar efter en tratt när vi inte är hemma hos henne och när vi sover. Såret är inte riktigt läkt och jag tycker visserligen det ser lite bättre ut – men det är inte helt vackert ännu.

Min veterinär har ju bränt, fryst det och fixat och donat… men, idag ser det ut så här – ber om ursäkt för massa trista och inte så vackra, njutningsfulla bilder….




Men nu till något lite roligare - Vi var och kollade lite på weightpulling idag. Snackade med dem om när, var och hur deras tränar var. Planerar nu att vi skall testa några gånger - Bronx med ;)
Sedan köpte vi hem lite lördagsgodis ...
Vegas njöt en lång stund av denna go´bit ;)


Inga kommentarer:

Bloggarkiv