2009-10-03

Min hjärta blöder

och det blir lite ensamt i sängen inatt...
Vegas, min plutta som alltid sover hos mig, alltid, alltid ... är inte där...

Hela helgen har varit fruktansvärd... Vegas vatten gick igår kl16.50 och jag blev väldigt glad - fixade ordning så allt fanns där det skulle.
Sen väntade vi på fortsättningen....

MEN det blev ingen

Under hela natten hade jag tät kontakt med vetrinär och tempade, rådgjorde... sen när det gått 12timmar sedan vattnet gått var det tid för att åka in akut till djursjukhuset.

Vegas undersöktes, allt såg ok ut. Ingen av valparna låg fel eller ivägen för utdrivningsfasen...
timmarna gick ...

Vi sprang i korridorer, ute - hon fick dropp och undersöktes... allt såg fint ut.

Tills kl12 ungefär då Vegas började visa tecken på att vara medtagen. Hon fick lite sega flytningar, missfärgade men inte alls gröna...

Det blev akut beslut om ett kejsarsnitt - jag hade så svårt att lämna ifrån mig Vegas , sliter i hjärtat och jag gick ut i bilen och satte mig en stund. Släppte.... var så ledsen och orolig för henne, mitt hjärta.

Efter en stund kontaktade vetrinären mig - havandeskapsförgiftning, en valp död och de andra väldigt svaga.

Men ingen av valparna klarade sig - Vegas kastrerades och ligger kvar inne för observation men mår bra. Det är det enda som betyder någonting. Min vegas och att hon blir bra.
Valparna är tråkigt, hemskt och otroligt tragiskt ....

Samtidigt som hela dagen var hemsk är det tryggt att veta att jag slapp uppleva detta hemma. För att sitta med flera valpar som sakta avlider och en tik som blir hastigt väldigt sjuk .....

MEN nu ligger hon på observationen och jag fick köra hem - Fy vad det är hemskt att gå, lämna sin hund och gå ...

Nu skall jag gå och snussa på Bronx och BeeJay lite, gråta en skvätt och försöka sova... jag hoppas hon kommer hem imorgon... mitt härta!

10 kommentarer:

Lena m Bella sa...

Stackars dig Pia och stackars Vegas. Så hemskt att se sin gulleplutta må så dåligt och att förlora de små valparna. Jag är jätteledsen för er skull. Tänker på er.
Kram Lena

Unknown sa...

Hej Pia
Hvor er det synd for jer! Vi tænkte ellers sådan på jer i går da vi holdt fødselsdag for Silke, blev 9 år, og vi håbede at Vegas var igang med at få hvalpe - hvor er det dog trist - også for os som jo håbede sådan at skulle have en af Vegas smukke hvalpe :-(
God bedring - til jer begge!
Venligst Susanne, Danmark

Cathrine sa...

Hej!

Som sagt otroligt hemskt och trist känner otroligt mycket er. Jag är väldigt glad att Vegas är ok förstås! Många kramar

Cathrine

Kattis sa...

Varma tankar till dig! Skönt att Vegas mår bra efter allt som hänt...

Önskar henne snabbt tillfrisknande och hoppas hon får komma hem snart!

Kram Kattis

sara sa...

Jag är hemskt ledsen för er skull, tänker på er ska du veta.
Men skönt att Vegas klarar sig!
Ta hand om er . kramar från oss

Skånepågen sa...

Usch, fruktansvärt tråkigt att höra, tycker jättesynd om er båda.
Hoppas Vegas tillfrisknar snabbt och mår bra i alla fall!

Lene sa...

Dette er så utrolig trist, Pia!
Håper det går bra med Vegas.
Tenker på dere.

Stor klem fra Lene og Azarel

Taran sa...

Hei Pia.
Så utrolig ufattelig trist!
tenker på dere!!

klem ta

Sandra sa...

Jag beklagar verkligen att det blev så här illa :( Man vill verkligen att ens älskade ögonsten ska slippa lämnas på ett djursjukhus! Jag hoppas verkligen att hon snabbt blir återställd. Väldigt tragiskt och tråkigt med valparna som inte klarade sig, men huvudsaken är ju att din Vegas klarar sig. Du får fokusera på det nu och ta sorgen över kullen sen. Tänker på er! *kram*

Sanna o Kelly sa...

Så fruktansvärt! Jag hoppas att det är okej med er allihop!

Bloggarkiv