2009-10-08

Vegas är så mycket bättre

och springer omkring här hemma som en liten donna ...
hela tiden i knävecket ;)

Hon har gett sig in i buset idag med -
men beejay är lite undrande, tittar suspekt...

Vandrande lampskärm som skall vara med... Hmmmmm....
Bronx har tagit på sig rollen av att vakta henne,
inte mot någon speciell utan bara vara nära och ha koll.
Han är inte den som egentligen brukar ligga så tätt med andra -
OM han inte KÄNNER att det är nått.

Bronx är en tröstare - till oss och till de andra hundarna...
Vegas har fram till igår sovit uppe vid min och mats huvudkudde -
men inatt...
skulle hon lägga sig där hon brukar,
mellan mina ben under duntäcket -
SÅ, inatt har jag sovit med en hund
och en lampskärm mellan mina ben.
Mysigt värre ;)

Min veterinär skrev ut lite mera medicament idag,
skall fortsätta och ge henne antibiotika -
tio dagar till.

Vet ni, hon ringde hem hit kl 20.15 ...
för att höra hur det gick och hur hon mådde..
Otroligt!
Känns så tryggt att ha en omvårdande
veterinär som känner hundarna!

2 kommentarer:

Sara sa...

Åhh lilla stumpan vad skönt att hon verkar blivit sitt gamla jag.
Då jag oxå har en tratt hund hemma så kan jag tänka mig hur mysigt det är att ha mellan bena när man sover;)
Kram

Eva sa...

Åhhh, vilken UNDERBAR veterinär...hon är värd sin vikt i guld!!

Kramar till tratt-fia!!!

Bloggarkiv