2009-11-17

Lite uppdatering kanske ...

Jag har inte skrivit om vad som händer här hemma på ett par veckor - inte för att det händer mycket!

Det är skönt att bara vara också!

För två veckor sedan tog Annika och Jag Bronx och Nova för att testa lite Weight Pulling.
Vi samlade i en bokskog här i skåne och gick en uppvärmningsrunda på lite över två km.

Sedan testades selen ut och lite vikter hängdes på - Nova och Bronx fick 20-25% av sin kroppsvikt att dra. Turen var runt 2km och det gick väldigt bra. Nova började med svansen ned på parkeringen men innan vi kom igång var den uppe och hon gillade hela ide´n ;)

Bronx hade lite draghjälp av en tik som luktade gott i fronten (hon luktade ju gott i baken men gick i fronten ;) ).

Det är alltid roligt att testa lite nya saker - och denna helgen kommer vi hoppa på en omgång weight pulling till.

Bronx har inte varit helt piggelin de senaste dagarna och jag har varit lite orolig för en leverfläck som blivit russinstor - och som Bronx är lite irriterad av.

Vi gick till veterinären idag och hon kollade, Gjorde "senior-koll" på Bronx - han har bra värden, prostata och inget blåsljud på hjärtat - PHUA.....

Men nästa tisdag skall han opereras och vi tar bort leverfläcken sedan iväg på analys. Jag kan inte INTE analysera den - och att inte ta bort den leder troligtvis bara till att bronx själv biter i den till den blöder, blir infekterad .... Nä, den skall bort!


I lördagsnatt hade jag en "fotoorgie" - kamera, stativ, regnkläder och paraply - ut mitt i natten och ta vackra vattenbilder va tanken. Bilder blev det, vatten blev det, blöt blev jag och svor både en och två gånger på paraplyt som inte är helt lätt att hålla över en kamera med öppen slutare utan att störa....

Blev ändå nöjd med några av dem jag tog -


Ha en skön fortsättning på veckan - jag skall gå och pussa lite på min underbara Bronx nu. Han har nämligen intagit min kudde i sängen ;)



A - kanske skall nämna att en liten tik är på väg in i BeeBronxvärlden iaf ;)

1 kommentar:

Sara sa...

Åhh nu blev jag nyfiken ju:)

Bloggarkiv