2009-12-23

Idag är det inte bara julafton

Utan det är också min underbara
Bronx 9åriga födelsedag!

Man säger ofta att det går sju hundår på ett människoår. Detta stämmer inte. Åtminstone inte under hundens första två år, enligt den välkända hundexperten Barbro Börjesson.
Man kan istället säga att det under den första tiden i hundens liv går lite fortare – 1åriga hunden är ungefär som 14årigamänniskan om man jämför hundars och människors mentala åldrar.
Bronx fyller alltså ungefär 70år – om han varit som jag … min gamla goda, underbara bästa vän!

Tittade genom lite gammalt.
Bilderna är tagna på någon av de första pinscherträffarna jag och Bronx var på tillsammans, han var bara drygt 3år och …. Var lös ofta, ofta ;)

Meja och bronx på bilden - tagen på Ribban i malmö

Baron, Bronx, Meja, Pilar, Julia och Vito .

Här kom Zorro med på bild också - sittande längst ut ....

Sedan lite bilder från Almviksparken i malmö -
"Vi var 7 stycken som hade tagit oss ut till
Almviksparken denna lätt blåsiga dag.
Det var Kalle (black and tan) med husse och matte Marcus och ...,
Brutus (röd, kuperad) med husse och matte Per och Christina,
Meja (röd) och Molle (black and tan) med matte Matilde
och Bronx (black and tan, kuperad) med matte Pia.
Senare kom även Addis och Dippi (röda) med husse Lasse
och precis innan vi skulle gå kom dvärgpinschrarna
Enya och Rupe (röda) med husse och matte"


ovan Addis och Dippi - under Kalle, Brutus och Bronx


Molle, Bronx och Kalle

Jag sitter med Bronx, Meja och Molle
Nedan - Bronx.....



Under alla år som Bronx bott här, förgyllt min vardag och berikat mitt liv – under alla år har jag fått njuta av känslan att ha en ”soulmate” och han är det bästa jag har –
älskar honom till döds!
Grattis och pussar på nosen min goding

1 kommentar:

Carin Wetterlöf sa...

En riktig goding är han gammelgubben!!! Jag kan inte tänka mig ett liv utan Buster, så jag hoppas han är odödlig!!!
God fortsättning på er.

Snygg tatuering!!

Carin o Buster

Bloggarkiv