2010-03-20

Utställning i Malmö

i helgen och min syster var här på besök med några ur sin klan ;)
Lilla Enebys Laser är 13år gammal och en goding som bara kommer in i vår flock med hundar ...
Alla killar och lilla Vegas (hmmm, ja det var visst några chihuahuas med som lät lite mellan varven ;) ) - så skönt att det de är så problemfritt med våra grabbar - det är en självklarhet. Att det går så länge mellan varven som de träffas verkar inte spela någon roll. e är en flock i flocken ;)
Puss på nosen till Doris med ;)

Jag och Annett åkte in till Malmö redan vid 8 - våran ring började vid 10 - jag har inget utställningskkoppel till Gildron och jag tänkte det kunde vara bra att ha innan man skall in i ringen ;)

Köpte ett lite bredare i läder - svart och som jag känner jag har koll på läget i. De som jag har mina andra i är tunna nylon - men det hade Gildron med lätthet dragit sönder. Han är en otroligt glad skit i ringen, han är otränad och drar och hopar gärna...

MEN vi åkte dit, jag köpte koppel, tog på honom direkt och sedan hade han det drygt 1,5timmar innan utställningen... bara som ett koppel - dvs inget speciellt.



ringen gick vi i konkurrens mot Xitamiz Union xxxx (kommer inte riktigt ihåg).
Han gick inte vidare - fick en två tror jag.

Gildron var ensam i sin klass, unghund om att få en 1a,sedan även CK alltså ;)
Då förstod jag ju även att det bidde ett CERT ;)






Gildron har ett otroligt bra flyt i steget - han är stark i ryggen och nästan vilken fart som helst kan visa på en bibehållen rygg!
Han är stark och trots han är lång i länd håller han alltså.


I bästa hane;
Endast Gildron och Kenzo fick ju CK ch gick vidare så det var mellan dem det stod - Kenzo är en championhane med en väldigt bra steglängd och skönt driv, Gildron rör sig väldigt fint och bra ...
Bästa hane och BIR Asynjans Kenzo (grattis till Tezzan och vi ses snart)


Gildrons kritik - på svenska och engelska ;)
Välbalanserad, välformat maskulint huvud.
Lite slarvigt burna öron.
Bra hals, manke och rygg.
Välburen svans.
Bra bröstjup.
Normal benstomme.
Bra bakställ.
Bra steg, lite stel i fronten.
Bra färg

Well balanced, well shaped masculine head.
A little sloppy borne ears.
Good neck, withers and back.
Wellset tail.
Good chestdepth.
good, normal bones.
Good hindquarters.
Good step, a bit stiff in the front.
Good color
Gildron D&D KingBlack
1, 1, ck, 2bhkl, CERT R-CACIB

Inga kommentarer:

Bloggarkiv