2010-06-14

Hela helgen har varit en slappehelg ...

Men trots det har jag hunnit med massa utevistelse och naturnjut!
I söndags morse gick jag upp nästan innan jag
kom i säng - klockan ringde 2.30 ...
Snabbt ut med hundarna och sätta på kaffe, hämta upp
lillebror och ut i naturen - våtmark och skog i hässleholmvar målet!Bilderna är tagna, från tidig, tidig morgon -
kl4 fram till strax efter 8 ... pressade kameran med så lågt
ISO som jag kunde. Hade veltat ha 100 - men det blev inget bra eftersom
vinden låg på. Fick ändå ned det till ganska låga 350.
Bilden ovan är på ett helt hav av med prästkragar som växte
inill vattenbrynet.
Sångsvanen med sin partner och ungar, vaktar sitt revir noga.

Årtan, tidigt på morgonen ...

En kornblå lupin ...

När vi gick för att se efter vildsvin och räv fick jag
denna och två till i blickfånget. Rådjuret var för långt bort för att
jag skulle få en bra bild - de hade redan fått korn på
oss eftersom de låg efter oss i vindriktningen.

Jag verkligen njuter av trollska skogskänslan man får av bara
lite grön mossa på stenarna.
Spegelbilderna från träden faller mjukt ned

Två stora hackspettar flög runt och lekte.
Tyvärr hamnade endast en av dem på bild -
de är snabba!

Knölsvanar ....

Missne, en vildväxande typ av kalla -
vacker som få men giftig!

Knipan satt uppe på björkens ände och har
troligvis lagt sitt bo där ...
Starten på livet blir rakt ned i skogen .. några meter.
Men avskilt läge iaf ;)

Årtan ... några timmar senare och med hela följet .....

Bilden togs - och det syns tyvärr inte - när några knölsvanar
flög över vattendraget där sångsvanarna hade sina
ungar .... han reagerade direkt och revirmarkerade!

Sista bilden, men den andra bilden jag tog under morgonen är på
en sovande sångsvan -
Jag tycker den var så vackert fridfull och stillsam!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Hej hej!
Har på senaste tiden blivit mycket pinscherförtjust! Gillar din blogg jätte mycket och det är trevligt att se alla fina bilder på dina pinschrar.

Anonym sa...

TACK!

Lene og Azarel sa...

Vakre stemningsfulle bilder, Pia. Det siste bildet på svanen var utrolig fint. Så fredfull der den ligger i vannet... :-)

Bloggarkiv