2011-06-29

Grattis, alla godingar i C-kullen!

Nu är vildningarna 12månader gamla, de har levt hemma hos husse och matte i 10 månader och säkert ... ialla fall bitvis drivit dem till vansinne ;)



Angus, Luna, Ella, Wilda, Dexter, Razz, Zebbe ...ett gäng godingar!
Helt klart tokiga jönsar med massa glädje och sprall, vackra och väldigt svart, lackande .....

Helt klart ett gäng pinscher i min smak!

En liten tillbakablick ....


minuten efter att han kom ut -



Så här skrev jag dagen efter att de hade fötts  om den 29 juni 2010 -
Eówyn hade varit flåsig sedan tidigt, tidigt på morgonen och jag märkte tydligt att nått var på G.
Min underbara kollegor på jobbet täckte för mig och jag fick gå på semester _ TACK! Efter att det var fixat så var det bara vänta, vänta, vänta.....
Klockan sniglade sig fram och vi sprang ut och in - Eówyn ville ut och kissa, bajsa, kissa, bajsa lite mer - hon skulle tömma sig inför.
Klockan 14.02 gick vattnet och hon ville ut igen - men denna gången var det annorlunda...... hon stod vid dörren och ville, ville, villlllllllle - sen kom en krystvärk och den första killen föddes 14.28 med Eówyn ståendes upp och ner i mina händer ..... SÅ .. jag var såld och nykär!
Den första hanen vägde 329gram - en stor kille med skolväskan på armen och redo att flytta hemifrån ;)
Redan kl 14.50 har han börjat sutta och det låter underbart mysigt.
Sedan trillade det på och 15.30 kom det en liten tik på 263g ....
15.40 kom nästa tik som vägde 305gram

Sen tog vi en liten andpause och hanen som kom efter det är en verklig avkomma till Eówyn - innan han var helt ute, bakbenen kvar men .... han suttade redan på de bakre tuttarna ;) Han vägde - efter en tjuvsutt 235gram

16.30 kom en hane på 279gram
17.15 en tik på 234gram
18.10 kom ytterligare en hane och han vägde 218gram


C-kullen är alltså född den 29 juni och är 7 underbara individer stor. Det är 4 stora hanar och 3 stora flickor - alla helt underbart bedårande och jag är stormkär i dem alla!

2 kommentarer:

Ane og Stretto sa...

Gratulerer med dagen til hele kullet:D

Så mange fine bilder, det øverste er et av de kuleste bildene jeg vet om:)
Virkelig bra bilde :-D

Lene & Azarel sa...

En forsinket bursdagshilsen til hele C-kullet! :-)

Bloggarkiv