2007-07-03

Borås, BIS4

Vart skall man börja.... En helt underbart helg...

Tidigt på lördagsmorgonen började vi våran tur - Västervik till Borås ... det blir några mil....

Vegas och jag skulle ställa två dagar i rad - SSPK och SÄKK arrangerade

På lördagen var det en domare ... (behöver man skriva detta förresten... det är ju bara pinscherfolk man har som läsare ;) ) som hette Paolo Don Dino, från Italien. Han var ganska hård i sin bedömning - allt som var lite långt eller högt fick hans ogillande.

Innan jag gick in i ringen fick jag även veta av Claes och Helena att han föredrog rött... huvaligen ....

Pinscherställare ...Vi var hyfsat samlade - Vi hade tält som stod till höger och väster - 4pinscher-röriga-skaror ;) Så roligt!

Allt gick underbart bra - vi vann tikklassen över Asketvetens Destiny som dagen till ära fick Cert.

I BIR/BIM gick vi mot underbart mysiga Harry ... Vega tittade nog lite extra elakt på honom idag, han nosade ju på BIRET ;)

I slutändan stod Vegas som BIR iaf - hennes 7;de på raken

Efter ett par timmar var det dags för BIS-finalerna .... och när vi stod där ... och hundarna plockades ut... vi blev inte utplockade först - då fick jag gåshud ;)
Det slutade med att Vegas fick en underbart finfin BIS4 - jag är så glad, glad och nöjd med detta!!! Hoppas det finns någon vänlig själ som har foto...?
Fotot till höger är taget av Emma - TACK!

*******************************************************

Dag nummer två - domare var Ulf Bråten .. nu var jag, om möjligt ännu mer nervös. Han har gett Vegas Championat ... men placerade henne på hennes enda BIM. Han har - jo, jag har tittat - dessutom en förkärlek för hannar och ger oftare hannar BIR än tikar. (även jag gillar hannar ;) )
Vegas och Lilla Enebys Walecia stod i bästa tik-klass... Vegas blev bästa tik, Walencia blev idag Champion "Grattis"

BIR/BIM gick vi mot Sandra och fina killen Qubec´s Titan Turbo - det var en jämn final .. men Vegas knep sitt 8;de BIR
*******************************************************************************
Att jag har fått så många BIR på raken med min underbart fina flicka är jag så glad och tacksam för. Vi är inne i en bedömningssport och tävlar. Domare tycker så olika och VI HAR så många fina hundar boendes här i Sverige - importerade och uppfödda här ... vilken ju är en dröm att ha.

Att det är Vegas som gått bra nu - hon är tjusig som få, jag menar inget annat - gör inte att hon är den som är bäst överlag.
Att åka på lite större utställningar och ställa ut sin hund, att träffa folk och vinna en bra bedömning av sin hund med drygt 20hundar värderar jag mer ... än själva BIRet.
Så, visst jag måste erkänna jag är stolt som en toka - men jag ställer inte, planerar inte och har inte en strategi för att kamma vinster ... jag gör detta för att det är så förbaskat KUL!

Och för att få chans på årets hund... så klart ;)

Inga kommentarer:

Bloggarkiv