2007-12-16

Poängjakten är över......

Tiden springer ifrån oss, alla utställningar för året är slut...

Den 15 mars 2007 åkte jag över till Köpenhamn för att få hem min Vegas, lite mer än ett år efter att vi talades vid första gången Heather Green och jag.
I samma veva som jag såg hennes bur komma på gaffeltrucken började mitt hjärta banka, när jag böjde mig ner för att ta ut henne ur buren viftade hon på den lilla svansen, slickade mig i hela ansiktet och var helt lugn.Vegas lämnade buren och tog ett direkt kliv rakt in i mitt hjärta!

Att få importera en sån trevlig och underbart vacker tik har verkligen betytt mycket. Mycket för mig personligen och mycket för mina framtida planer i kenneln.

Under den korta tid som Vegas har varit här, har hon visat sig motsvara alla mina förväntningar och mer – hon är en härlig pinscherflicka, social och tillgänglig med mycket egen vilja. Hon är exteriört en mycket feminin, stark, välkonstruerad och vacker tik.

Några av Angelsun Grand Attractions utställningsmeriter;
* 15st grupplaceringar som valp (Kanada och USA)
* 29st grupplaceringar som vuxen (Kanada och USA)
* 4st BIG 1 (non-sporting) (Kanada och USA)
* Tilldelad titeln HOF - Hall Of Fame av GPCC
* German Pinscher of the year 2005 i Kanada
* 2 BIM (Sverige)
*8 BIR (Sverige)
* 4CACIB
* 1 BIG4
* Sveriges enda pinschertik och en av få världen över med 8BIR på rad


På en av de utställningar vi under vår/sommar 2007 deltog, sade domaren
”Naturen hade en bra dag då den skapade denna tik”
och det tycker jag sammanfattar Angelsun Grand Attraction bra!

Och nu, när utställningssäsongen är över...


CAch Such Angelsun Grand Attraction HOF


Inga kommentarer:

Bloggarkiv