2008-03-01

Nu har febern…

Gått ner på Vegas. Hur jag vet det – ja, jag har inte alls tempat henne. Men idag på morgonen märkte jag att hennes flåsande så gott som slutade. Hon är mer behaglig i valplådan.

Det som rekommenderas – 24grader varmt – har jag inte alls hållit. Det hade blivit helt olidligt för Vegas – och det viktigaste i allt detta är hon och, självklart – mår hon bra stannar hon längre i lådan! Och stannar hon ... ja, då håller hon puppsen varma och goa.....

Ytterligare en trevlig upplevelse – svansarna börjar nu.... spritta och stå på helspänn när de äter ;)
Igår blev det inte någon blogg – jag hade så mycket annat att pyssla med att det fick vänta tills idag.

Jag har därimot märkt dem, vägt och tittat över lite.

Så här ligger de till i vikt (igår morse)

Omärkt tik – 496g
Omärkt tik – 315g (det är storkleksskillnaden som är märkningen på dessa två)
Gul tik – 242g
Grön tik – 246g
Omärkt hanne – 460g
Blå hanne – 259g
Röd hanne – 236g
Vit hanne – 334g
Grön hanne – 345g

Efter det att jag märkt och vägt den gröna hannen började jag fundera på om vågen visade rätt…. Vägde om honom … och det slog på ett par gram. Det är alltså dags att kolla upp den och om det ev handlar om batterier.

Vegas är lite trött mellanåt – hon somnade så sött med huvudet i hela högen av sina puppisar ;)

I kullen finns det två hannar som ännu inte har något hem – är du intresserad av en liten pinscherhanne att älska och avguda ?




Inga kommentarer:

Bloggarkiv