2008-07-11

Semestern går mot sitt slut.....

och det har varit underbara dagar, med familjen i småländska skogarna och i storstan med utställning...

Först en liten instickare med nyheter kring den lilla goding som kommer ett par dagar...
GILDRON - Han är snart 8veckor och njuter av att springa kring hemma hos kennelmamma Jana.

Gildron har tassar som heter duga och är verkligen gottigt grov.
Flygbiljetterna är bokade, tillståndet för importen har landat i brevlådan och allt är ordnat från tjeckiska hållet...
Den lilla godingen kommer bo här hemma under en kortare tid - för att få en relation till mig och mina hundar OCH jag förstår hans matte som väntar med stor spänning på honom...
Men snart... snart....

Nästan hela semestern har jag, maken och odjuren spenderat i smålänska, djupa skogarna. Vi har varit i en stuga med min stora syster och hennes familj - med deras hundar. Stugan är utan rinnade vatten och mulltoa - el fanns och med min laptop hade även internet gjort intrång...

Vegas njöt av att komma ut och bara vara. Det första vi gjorde på morgonen var att öppna dörren och ... vara...





En av njutningarna - att kunna gå utanför dörren på stugan och vara i skogen. Vi tog självklart långa turen, jag saknar skog och ljud och dofter som följer med att vara i skogen. Så - en tur ...
Över berget och ner till sjön, svalkande dopp och ... Pinscherbus efter att man doppat sig .... Bronx vill få igång Vegas på ett litet rus.

BeeJay, som äntligen kunde följa med. Han har under ett års tid fåt stå över semester och att följa med - han är så attans åksjuk att vi inte vill utsätta honom för det.
Dena tur skulle vi vara borta i nästan två veckor och då kan man rättfärdiga åksjuketableter till honom - och OJ, så han har njutit av sin kompis Esko, hundarna som finns i familjen och att få komma till småland.

Två av hundarna som finns i syrrans familj - fjärilen är en bonus för dagen;)
UNderbara, vackra Vegas njuter sol och värme ute i gröngräset...

Så skönt.....

1 kommentar:

Carin o Buster sa...

Det så skööönt ut. Bara en pinscher kan njuta så av att bara kunna gå ut o slappa när man själv vill. Jag känner igen det helt o fullt. Vi börjar vår ledighet den här veckan och skall njuta.
Ha en fortsatt bra sommar önskar vi i Tallkrogen

Bloggarkiv