2009-01-25

En riktigt låååååång en ....


Nu känner jag verkligen att jag har fått tillbaka krafterna igen. Har varit sjuk mer eller mindre ända sedan i början av december - men, peppar, peppar... - nu är det gotit igen.


Tog hundarna på en 3timmars tur, längs havet, runt Trelleborg och snurra kringelikrok tillbaka längs havet igen ... det blåser verkligen ut och man är litt mer än lvligt röd om kinderna när man kommer hem igen.


Kollade genom planerade parningar på sektionens sida - och som det ser ut nu är det 12, kanske 13 kullar på G. Planerade och parade ....
Många intressanta kombinationer görs och många olika typer av hundar - det bådar gott för framtida avelsbas och avelsurval ;)


Själv kommer jag försöka få till en parning fram emot sen vår - tidig sommar.

Det är roligt att planera och jag har nästan helt glömt bort hur trött och ... sliten jag var vid förra kullen. Men det är som Kattis sa till mig - varje kull ger dig en ny erfarenhet och man lär sig hela tiden!


Visst hade det varit skönt att slippa en del av de erfarenheter man har ... Men ... nu vet jag iaf att inte mata tiken efter valpning ;)

Inga kommentarer:

Bloggarkiv