2009-01-07

Långt, långt med massa bilder

Tja, vad säger man? Det är svårt att sålla när man vill så ned så mycket ;)

Underbara dagar – BeeBronx Black Angel får sitt första ck, skitbra kritik och sen ….

Tisdagen började sjukt tidigt här hemma, kl 3.30 ringde något som kan jämföras med en helvetesklocka –just då! Jag masade mig upp och som tur var nästan allt var fixat redan igår.

Vi körde hemifrån redan kl 4.15 och mycket av vägarna var i dåligt skick – blankis och drivsnö, 120väg hade blivit 80väg …. Men man skall ju fram.

Det är så roligt på utställning – när vi kom fram mötes vi upp av Emma, med snyggingen Rivendells Eroz och Annika och Daniel med BeeBronx Angel Of Mine NOVA ;) glada miner från hundarna och Vegas fick trycka till Nova lite, som det skall vara. Mari med BeeBronx Black Angel kom traskade och truppen var samlad ;)

Inne vid ringen fanns redan Linda och Tobbe med sina puddingar och Mirka och Saila med sina.
Jag är alltid, alltid kräkigt nervös på utställningsdagar. Förr var det kanske för ”jag kan inte”. Men nu vet jag att jag är ganska duktigt på att visa hund – nu handlar det mer om … tja, vad?
Dagens resultat blev helt sjukt bra –
Först en bild på Underbara godingen - BeeBronx Black Angel med matte - i bakgrunden Anki från Frozzie med Chiwaz

Snygga Rivendells Eroz inne i ringen

Bronx var dagens första hund jag äntrade ringen med, han skulle för första gången in i veteranklass. I ringen var även Lilla Enebys Qing Mickey Mouse ”Musse” och domaren började bedömningen med kommentaren ”Så roligt att se två så snygga, välbehållna veteraner”.

Jag kände direkt att Bronx var på G, han flöt fram och med ett driv …. Fröjd att visa fram!
Domaren klappade Bronx på låren under bedömningen och kommenterade hans muskler ;) Imponerande!!!

BIRveteran blev min goding Bronx och jag är verkligen stolt som en tupp över att visa upp Bronx.

I bästa hanne kom de gamla gubbarna 1 och 2 – efter det kom underbart vackra Eroz och fick sitt Cert och CACIB
GRATTIS EMMA OCH UPPFÖDARE CATHRINE OCH KATTIS – HAN ÄR MIN FAVVIS!!!



När det var dags för lilla snörpan – Nova – visade Annika upp henne så fint …
hon ville inte riktigt stå stilla först men visade upp sig fint!!!

Hon är ju bara en liten juniorflicka – 10månader och inte riktigt varm i ringen än ;)
Så otroligt duktiga – Annika och Nova, tillsammans.


Domaren tyckte om henne och hon fick ett välförtjänt ck – tjohooooooo!!!!




Vegas äntrade championklassen tillsammans med Havalidens Dark Shadow.
Vegas visade vart skåpet skall stå, som en sann Champion men underbar kritik vann hon sin klass med ck. Den andra tiken blev utan.

När det sedan var dags för bästa tikklass var det alltså mellan Vegas och dotter Nova, samt Zepzax Yessie.

Vegas vann, tvåa kom Nova med sitt första CERT … Underbart stolt!!!
Så hur visar man två hundar samtidigt??? Bronx och Vegas i BIR/BIM-final…
Jag tänkte snabbt – jag vill visa Bronx, min gottigaste Bronx. Frågade Annika om hon kunde ställa Vegas och visst!


Vi ställde upp och sedan tog vi turen runt …

Bronx och Vegas i finalring …

Nu slutade det hela med vinsten till Bronx med BIR och Vegas BIM.
Jag är så stolt över honom, Vegas, Nova och Gonzo och som en av gratulanterna sa
” I want to congratulate you on your multi-wins: first, your veteran who must be a gorgeous GP, to beat the younger in-prime GPs!second, BOS, and last but not least, your youngster who is following in thefootsteps of your older dogs. I know you are still floating withhappiness over your wins. It's only one dog show, but I would sayyou should be proud and remember this weekend as something VERYspecial in your memories."

Det är så roligt med alla som grattar en på utställning och efter – tja, jag vet att det finns enskilda individer som inte gör det med. Men då är desto roligare att se minnen på dem när de inte gör det, eller skönja tonen när de inte skriver ett grattis … ;)
Jag vet om att jag har bra, vackra, trevliga hundar.
Avslutar dagens inlägg med ett litet skutt och en Bronxpuss

Kritiken då?
Här kommer de;

BeeBronx Black Angel
Stor hanne av utmärkt typ.
Välformat huvud, något tunn underkäke.
Välburna öron, utmärkt hals och rygglinje.
Bra kors, Välkroppad för åldern.
Något knappa frambensvinklar, bra bak, rör sig ok bak, något kort fram.
Bra päls och färg.
1, 2 hp

Kaitler Invoking Charm
Mycket vackert välskuret huvud, med härligt uttryck.
Utmärkt hals, bra kors.
Välkroppad.
Välvinklad.
Välmusklad.
Utmärkta rörelser.
Välbalanserad.
Något platta tassar.
1 ck 1bhkl – BIRveteran och BIR

BeeBronx Angel of Mine
Mycket lovande juniortik av utmärkt typ.
Vackert välskuret huvud.
Fina ögon.
Välburna öron.
Flott hals och rygglinje.
Fina proportioner.
Bra kropp för åldern.
Välvinklad.
Bra päls och färg.
Rör sig med mycket bra steg
1, 1 ck 2btkl CERT

Angelsun Grand Attraction
Synnerligen tilltalande tik som det lyser pinscher över.
Otroligt vackert välskuret huvud med underbart uttryck.
Flott hals och ryglinje.
Utmärkt kropp.
Välvinklad
Mycket flotta spänstiga rörelser.
1 ck 1btkl BIM











1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till alla superresultat på både dina egna hundar och dina uppfödda! Kanon, måste kännas fantastiskt!

Bloggarkiv