2009-06-02

Kvällsnöje...

Ett av de saker jag tycker om att göra, kvälar, nätter och helger - när man inte är hunduppbunden ;) - är att skriva och pilla med lite texter.

En del texter har publicerats i hundtidningar, bl a hundsport, hundliv, land och en del i utländska engelsktextade tidningar.
En av mina artiklar skall snart publiceras i AKC Gazette - det är egentligen den tredje och i en serie som behandlar samma sak - avelsvärdering och hur man väljer ut och kombinerar.
Skall bli roligt och få en kopia av tidningen - det är alltid lite extra roligt och ....lite mallig får man vara ;)

För o hoppa till nått helt annat - imorse vaknade vi av att beeJay ... tio minuter innan min väckarklocka ringer .... har lite frukostbuffé ute i köket. Han hade försett sig med lite odiskad matlåda, egenhändigt nedtagen från diskbänken - fördiskar, sa han när jag kom ut i köket!

En bra början på dagen ;)

Ingen idé att hoppa isäng igen, kl 4.50 ringer ändå mobilen för väckning - så på med kläder och ut på långis.

Vi går en tur ned till havet nu när vädret blivit varmare och jag släpper BeeJay och Vegas varje morgon för lite pinscherös. Bronx får, tråkigt nog harva med mig i koppel ... jaktgalningen...

Men imorse hade vi en liten annorlunda upplevelse, eller ett par förresten. Den första var när hundarna öste på stranden och jag gick en bit ovanför dem - BeeJay får tuppjuck och Vegas hänger på ... skäller och ställer ... De har upptäkt en uteliggare som bunkrat upp ett "boende" och de blev lite ställda när de upptäkte honom. Han blev nog det med. Hopas han flyttat till imorgon - inte för att han stör mig, men jag tror inte han vill ha den typen av uppvaknande varje morgon så tidigt - eller?

En bit senare, jag vill inte säga skog .... men det vi i Trelleborg har som substitut till skog ... gick vi förbi "en bit skog" och ut kommer en hjort springande. Jagvet inte riktigt vilken typ det var men skulle nog kunna sätta en liten peng på kronhjort.
Vid sånna tillfällen skall man ha kameran med och redo för snabba bilder!
Jag har föresten bestämt mig för en Nikon d90 och ett objektiv på 18-200. Det har RV och även om jag velade på vilket objektiv jag skulle välja så hängde det mycket på ljusinsläpp - som skall vara detsamma eftersom de har 5,6 ingång både - 135, 200 och 300 ...
Och filma - upp till 5min, blir perfekt på utställning, träning och så.

200 är ett objektiv som jag hoppas kunna utnyttja i dagligt och mera speciellt.
Skall bli kul och leka lite med iaf ;)

Nu är det allt dags för mig att gå o jobba - ha en bra dag - FÖR DET SKALL JAG!

1 kommentar:

Sanna & Kelly sa...

Vad roligt med publiceringen! Klart du ska vara lite mallig och stolt över det!

Bloggarkiv