2010-01-01

God fortsättning till er alla!

Jag hoppas att ni som har djur har fått uppleva en oberördhet nu under nyår hos dem –för all ljud och alla konstiga ljusfenomen.
Jag själv spenderade hela nyårskvällen genom att belöna Bronx och alla de andra med Frolic vid minsta lilla ljud.

Behäfta det obehagliga med något behagligt - man måste ju börja någon gång.
Det fungera bra igår!
Och mycket, mycket frolic gick det åt även om en delades i fem bitar.
Fem för vi hade finbesök av Nova och Zeta – matte och husse var på nyårssoaré ;)

Under hela den senaste veckan – som alltid inför nyår känns det – är det svårt att gå ut om man har hund. Det smäller dygnet runt och risken att det skall påverka dem finns ju alltid.
Bronx har under tidigare år varit helt skottfast och oberörd … sen hände det en trist grej med förgasarsmäll tätt följt av en smällare utkastat från ett fönster när Bronx och jag kom gående.
Efter det har det varit väldigt jobbigt att se hur han påverkats och blivit okontaktbar…
Men, nu är det kanske en kombination av ålder (dålig hörsel) och dåliga tider (mindre smällare)som gör att detta nyår kändes inte som om Bronx var så berörd ...

Att det sedan förstör ozon, fågellivet och….. ja, jag skall inte ens gå in på mina tankar kring det!

Men gårdagen, kl 23.30 gick vi, jag och fem hundar in på toa (som ju inte är den största) - med oss hade vi en skål frolic, laptoppen, två biabäddar och en gammal goding-film.

Tänk vilka olika prioriteringar man gör och hur lite en dag … kan komma att betyda … man får helt skiftat fokus och vikt …

Det gick bra och med lite tjuvkoll ut ... kl 00.30 vågade vi oss ut igen och la oss för o slappa på soffan.

Nattisen, sista kisserundan blev vid strax innan två och ... nu i morse var det fem fyrbenta som... helt förståligt ... var väldigt nödiga tidigt.

Och på morgonturen var det mer bajsande-frolic-maskiner än pinscher, den konsumtionen de hade igår var verkligen inte att leka med ;)

Igår när alla hundarna fått sitt, sista kvällsrundan och klockan var sent ... då kunde jag inte låta bli att ta kamera, stativet, fjärkontrollen och njuta den underbart fulla månen lite - hoppas ni fick en liten glimt av den med... trots alla raketer som flög fram igår.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv