2011-01-23

Snart kommer den nya sidan ut ....

även om den inte är helt färdig känns det som om den bör läggas ut ....

Här hemma händer det både tråkiga och roliga saker.
Roligt att jag fått så mycket feedback i positiva ordalag om C-kullen (det värmer) och roligt att det finns en framtida ruvning på händelser .....

Roligt också för det underlag jag har när jag nu kan gå långisar med hundarna igen ... utan att riskera livet. Jag har även hört fågelkvitter!!!!!

Tråkiga, tråkigt och väldigt ledsamt att Nova, min första ögonsten i min kennel har ögonlysts med katarakt.
Ibland blir det inte alls som man planerar. Nova skulle ju ha valpar och föra vidare sitt underbara väsen i min kennel.

Nova får nu istället bara förgylla vår vardag med sig själv. Hon är fortfarande och kommer nog alltid vara min största stolthet i kenneln!
Hon har dessutom lagt sig till med en kärlek, Bronx. Hon blir helt till sig i trasorna när hon ser honom, gör lekinviter och buffar på honom, putsar lite och slänger rumpan i hans ansikte. Underbart roligt att se och Bronx är allt road av den unga damens charmerande inviter ;)

MEN .... det är tråkigt, tråkigt, trist och jag blev väldigt ledsen ... ÄR väldigt ledsen för det som nu blev en annan vändning...
Det stämmer verkligen, som en vän till mig sa - "som liten kennel står och faller man med en hund ibland. Väldigt jobbigt men hade du hellre haft en större uppfödning och fler hundar"?
Mitt svar är, efter denna erfarenhet... nej, jag vill hålla det smått och med få hundar.

Sååååååååå .......

Nu blir det att kavla upp skjortarmarna och planera fram - för framtiden i kenneln.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv