2007-06-06

Ska jag verkligen ge mig på detta med blogg ....

En av de sidor jag kollar ofta, ofta och tycker är verkligt rolig att gå in på är Emmas blogg (alla med pinscher vet vem Emma är så ingen närmare beskrivning där inte ;) )

Så nu tänkte jag ge mig på detta och se hur det går, om jag är kass på uppdatering och inte håller det vid liv ... bort, bort snabbt som attan ;)

Så veckan som varit då?

Mamma har tävlat med Diva i lydnadsklass 1. De plockade 120 av 200 och jag är så NÖJD! Bilder har jag petat in på galleriet.

Eftersom jag är så nöjd är ju dessutom två nya tävlingsdatum spikade och ett MH (om vi kommer med ?) inbokat.
Kanske är det ett gyllne läge att sikta på "Årets arbetande pinscher" med henne???


När det kommer till mina andra tre gunstlingar - cykling och långpromisar är det gott om just nu.


Cykla med tre.... nja, en i taget och en öm gump ;) när jag slutar jobba på dagen - oftast 15.30 - så hem, hämta Bronx ut på en tur på dryga 30min, hem byta till Vegas cykla 45min och sedan trött i benen och huliganen BeeJay. BeeJay är verkligt rolig att cykla med, han har kondis som är helt otrolig och älskar att både dra och trava. Så om jag landar i soffan innan 18.00 är jag glad (och trött).


För inte alls länge sedan kunde jag inte alls cykla med Beejay ... om inte Bronx var med och det blev en liten tävling mellan dem. Men nu utnyttjar jag mer tiden som lite ensamtid med dem - och Bronx lyser verkligen upp när han förstår att det är han och jag som skall ut, de andra två drösarna får vara hemma - jo, han ler stort då ;)


Så idag, svenska flaggans dag tänkte jag vara så hednisk att jag inte alls gör nått speciellt socialt. Istället tog jag hundarna på en tur - gick utanför dörren kl 8.30 och ett antal timmar senare ... 11.00 var vi hemma igen med tidning och lite sen frukost till husse ;)


Senare ikväll tänkte jag - planeringsstadiet är så roligt - sätta mig och sy lite

SÅ - är detta en ok blogspot att använda.... är det kanske bättre som ni kan tipsa om där ute i cyberspacen? Vill inte direkt läga den på hemsidan eftersom om jag gör det är det kodning och massa jobb som slängs bort om jag inte fortsätter. Vad säger ni?


HA en underbart bra Nationaldag






1 kommentar:

Bloggarkiv