2007-11-03

10,9,8,7,6.......

Tio första-utmaningen trillade förbi mig... och jag hoppar på...

Första bästa kompis: Riktigt, riktiga kompisen var en underbar tjej – Ullis…
Vi bodde grannar, gick i parallellklass och hade första riktiga ”sjukhusfyllan” med en vecka mellan. VI gjorde allt tillsammans – Jag tänker på henne så fort jag hör Moonlight Shadow … Mike Oldfield
Lyssna och njut!
Första bil: En underbar fart röd … Ford Focus Kombi ... Kärlek. Den tog mig och maken långväga, brant och uppför… bröllop i norra Norge . Den var sååå fin...
Första kärlek: Måste nog ha varit Tobias Ahlsted, när jag gick på lekis.
Första husdjur: Hade en svart skönhet, en katt. Hon hette Olga men ute kom hon bara när man ropade Algot.
Har haft djur i hela mitt liv – men Bronx är min första allra egna hund!
Första semester: Husvagnspinor – från Västervik till Norrländska träsket… som jag älskar!Första jobb: HulsfredsHus – satte samman och hanterade spikpistol.
Första lönen gav mig hela 6.000 - dom åkte jag till Roskilde för.
Första köpta skiva:David Bowie – Ziggy Stardust
Den kan jag lyssna på närsom och hursom…
Första riktiga kärlek: Svår fråga – alla kärlekar känns som den första ”riktiga”Men Ossian… Och Mats – min själsfrände och allra, allra bästa vän – JAG älskar dig … 17år är en kort tid … Första piercing: öron, näsa och … mer blir det inte!
Första konsert: Min första riktigt stora var med Iron Maiden – Motley Cure spelade förband…. Det pep i mina öron en vecka efter – men vilken känsla!

Nio senaste..
alkoholdrycken: kall gooo mörk Kilkenny… UNDERBAR!..
filmen du såg: Slötittade på Labyrint inatt – sömnen kom inte.
ringda telefonsamtal: Cathrine… eller ringde du mig….....
bubbelbadet: Räknas fis i dusch?..
spelade cd: Annie Lennox senaste – hmmmmm…...
kyss: Allt för länge sedan – Kyss mig nu...
gången du grät: säkert hela 5minuter sedan, tog farväl av min svärfar igår – han var så fridfull i det sista men aldrig vill man släppa taget helt……...
måltiden: Rotsaksgratäng och grönsaksbiff - jammmmmiiiiiii.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Never
Blivit arresterad: förhörd.
Blivit kär vid första ögonkastet: JA – men aldrig samtidigt som jag varit nykter.
Fastnat med blicken i någons urringning?: Självklart
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Menade det i stunden.
Haft ett one night stand: Ja.
Busringt till någon: Klart – gjorde man annat på det glada 70-80.

Sex saker jag gjort idag:
1. Promenenixat med mina godingar.
2. Ringt och talat om för min mamma att jag älskar henne och köpt en Pashmina till henne – PUSS mamma.
3. Pillat med hemsidan.
4. Tagit ned alla kylskåpsmagneter.
5. Städat toaletten – noga!
6. Kysst Mats.

Fem favoritsaker utan rangordning:
1. Ingen sak – men klar favorit - Bronx
2. vigselringen
3. Duntäcket
4. Kameran
5. Datan

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Jag
2. tror
3. inte
4.någon människa kan vara 100% sanningsenlig mot någon förutom sig själv – man kan kalla en nyanserad sanning en lögn!

Tre val:
Blått eller rött? Blått – men endast för jag inte gillar rött.
Sommar eller vinter? Vinter – jag älskar KALLT, hög luft och pulsande känslan av knastrande snö!
Choklad eller chips? Choklad – idag… vem vet imorgon.

Två saker att göra innan du dör:
1. Lära mig leva i nuet
2 . Njuta till fullo!

En sak du ångrar:
Att jag så gott som alltid hoppar på dessa … utmaningar … och alltid efter tänker – inte en till ...men men.

Utmana skulle man med… 3 stycken……

Emma med Harry- du ligger allt risigt till du…
Emma – älskade syster…
Cathrine på Rivendells – kom igen nu..

Inga kommentarer:

Bloggarkiv