2009-02-11

Kaitler Invoking Charm – Årets 2dra Avelshanne

Ja, vilken vecka som passerat – ledsamt, glatt, irriterat och skönt … JIPPI…. Allt i en salig blandning.

Det damp ner en Hundsport i brevlådan och på sidan 9 fanns början på min ”uppfödarupplevelse” som jag skickade in – Roligt! Jag har fått väldigt fin respons på den och det peppar lite.
Jag blev väldigt nöjd med hur artikeln lagts upp. Hela två sidor och inget klippt, bilder och bra layout – KUL!

Det är viktigt för mig nu när jag inte sitter i styrelsen längre att skriva och göra god reklam för vår vackra ras. Visa att den finns och att vi är stolta över att vara pinscherägare. Det är ju något som inte hade accepteras när man satt i styrelsen – nu skriver jag för fullt. Och det är en sak jag tycker är väldigt roligt!

Ännu roligare är den typ av respons jag har fått – Min veterinär ringde mig … jo, jag blev helt paff med ;) för att säga att de alla på kliniken tyckte det var en så bra skriven artikel. Och från personer jag inte alls känner eller någonsin tidigare har haft kontakt med - en del har skrivit i min gästbok och en del har skickat till mig privat.

Ett, speciellt roligt var från en hundägare och framtida uppfödare –
”Hejsan..läste precis hundsport med din artikel om valpningens härliga tid..med allt vad det innebär..Väntar att min hane ska bli pappa” … ”jag ska vara med om allt..åh det känns så spännande..vi har själva en tik på 8 mån som vi hoppas ska bli bra för parning-valpning så småningom..så det här med valpningen blir som utbildning för mej.. har även beställt böcker som jag fått tips om..uppfödarboken Bitte Lind valpningsboken AnnSofie L och beteende boken..L Fält Och så din artikel nu som kom så rätt i tiden för mej..den var härlig att läsa...Ha det så gott..”

Denna tjej kommer från Västervik och jobbar på ett ställe där jag ofta, ofta är inne när jag är hemma – världen är allt bra liten ;)

En annan lite rolig kommentar kom från min mamma - Du glömde juverinflammation… och att du grät …

Jo, visst jag har tagit bort lite av allt det som var extra, extra jobbigt … jag tog också bort hur uppgiven jag var och hur skönt det var med att ha en storasyster – som är en storasyster. Hon körde de 40milen ner till mig för att jag skulle få sova lite och hjälpa mig under ett ar dagar – Love you!

Sedan gick veckan vidare och i tragiska tecken, en valp fick sätta livet till… var det en okunskap eller ignorans??? Att man som valpägare komma in med en krampande valp och bli bemött utan att bli betrodd måste vara en mardröm. Valpen hade vaccinationskomplikationer och blev behandlad för bukproblem, öppnades upp och avled efter komplikationerna.

SOM ETT LED I DETTA – SOM PINSCHERÄGARE UPPMANAR JAG ALLA ANDRA PINSCHERÄGARE ATT TRYCKA UT ETT EX AV VACCINATIONSKOMPLIKATIONSINFON OCH GE TILL EN VETRINÄRSTATION!!!

Sedan – roligt – helgen innebar en långtur. ”Hata Göteborg”-innebar att det blev lite längre än det skulle, en felkörning i alla vägomlägningsfiler hit och dit…

Iaf – Vargön och årsmöte.Under årets om gått har alla mina puppsar - Norska som Svenska, Alla Era BeeBronxare gjort verkligt bra ifrån er och verkligen gjort reklam för min kennel – TACK!

Det resulterade i – för de svenska hundarna –
BeeBronx Angel Of Mine – BIM Utställningsvalp
BeeBronx Black Angel – 3dje utställningsvalp – (högst inoff även men årets svenska hanne, valpar och svarta hanne)
BeeBronx Arcan – 6de utställningsvalp
BeeBronx Angel Costodio – 7de utställningsvalp


Och till min största glädje –
Kaitler Invoking CharmÅrets 2dra Avelshanne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket upp och ner! Grattis till de fina resultaten på dina valpar och Bronx!
Kul också med artikeln i Hundsport, när jag såg den så tänkte jag direkt att det måste vara Pia som skickat in den och så var ju också mycket riktigt fallet. Vad duktig du är!

Anonym sa...

Det var verkligen kul att läsa din artikel i Hundsport. Jag tänkte direkt på dig då jag har sett att du varit mycket på G för att göra reklam för rasen.
Grattis också till alla fina resultat!

Bloggarkiv