2009-02-02

Tidig morgon

Imorse - ja, det är ju visserligen fortfarande "imorse" - men iaf - vaknade jag kl 4.40 av mig själv .... pigg och vaken!
När sånt händer - då har man två val, man kan välja att somna om och vakna trött när klockan ringer eller så väljer man att gå upp och njuta av den extra tiden.

Så jag gick upp, klädde på mig och tog ut hundarna på en svinkall, blåsig, snöig morgonpromenad. DET är verkligen Sveriges blåsigaste plats... fritt blås från alla håll...
Inte en kotte ute och med radion i örat är det så skön början på dagen.
Vi tog en riktigt lång tur och var inte hemma förren strax innan 7.
Tassar och fötter är trötta ...

När vi kommer hem efter morgonturerna har husse alltid satt upp skålarna och lagt nått gott i dem till El Dogos - alltså är det rena tjurrusningen in till köket när tassar är torkade och rena.
Sedan står de på rad och väntar på att få dem och ett varsegod. (två sekunder senare är de renslickade och man undrar va fan som hände)

Nu är iaf kl snart kvart i 8 - hundarna är rastade, matade och sussar sött i och under deras egna duntäcket - kaffet är uppdrucket och golvet dammsuget ... nu går jag till jobb.

Undrar om jag kommer stuppa halvvägs idag ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså du vet väl att tidiga mornar är djurplågeri mot mänskligheten??? o att dammsuga på morgonen borde vara totalt förbjudet =) Du är en toka helt enkelt =)

Anonym sa...

Jag ska nog börja göra som du.. =) Jag vaknar ofta pigg alldeles för tidigt på morgonen men väljer att somna om.. Man e sjukt mkt tröttare när man vaknar sen..

Bloggarkiv