2009-06-10

Norrköping

Har haft en lite utpumpande period på jobbet – det drabbar ju även bloggandet …

Detta är fjärde veckan nu - sjukdom bland personal och semester - som man går upp tidigt, för o ge hundarna den långis de är vana vid och så väl behöver – sen ösa till jobb … vi är två personal istället för tre – och vi två drar runt allt på avdelningen - vi har 16barn mellan 1-4år, och flyttar våra scheman, jobbar över och harvar … sedan hem, ut med hundar och in i vattenstrålen, slänga sig utpumpad i säng … samma visa imorgon …. Harva, harva, harva …

DÅ är det TUR att det kommer helger, helger med goda upplevelser, trevligt sällskap och underbara hundar – perfekta helger!

Helgen gick, som vanligt i hundspår ;) social som man är tackade jag nej till en stor grillfest med stoj och lek på fredagen.

Jag och Annika körde från Trelleborg tidigt på lördagsmorgonen, redan vid 2 gick jag upp för att få en kopp kaffe, lite färg i ansiktet och sedan hämta Annika vid 3. Vi kom fram till Norrköping i god tid, I MYCKET GOD TID, de hade inte ens öppnat för vet-koll ;) Chockade kroppen ;)
När vi väl var inne satte vi upp tält, i förhoppning på sol men förväntan om regn.
Men vädret blidde verkligen bra för en hundutställning – lagom!

Sen kom Godingen Gonzo (och matte Mari, inte störst, bäst och vackrast - men nästan) – puddingen som får en att LE TILLBAKA ;)


Min syster, Annett kom med sina chihuahuas – de hade SDHK och hennes valp blev BIRvalp GRATTIS! MEN, viktigast av allt hon hade en kram och en Ankarstock till mig – Västervik i ett nötskal, stenugnsbakat och fullt av nostalgi! TACK, puss på dig!

Utställningen då?

Det började bra, Mari visade Gonzo med fina steg och ställde upp så fint – han är en pärla i ringen… slutade sin klass som 1, 1 med CK.


Sedan jag och bronx – som vanligt, min goding är en fröjd att visa upp … alltid med på noterna! Han slutade sin klass som 1, 1 CK - BIRveteran
I bästa hanhund placerade sig inte Bronx – men Gonzo slog många välmeriterade championater med bravur, placerade sig som 2bhkl med sitt första CERT underbart!



Sen var det dags för tikar och Nova ville inte riktigt röra sig så läckert som hon kan idag – hon trippade, och struttade lite och fick 1, 2 i sin klass – slagen av Lotta med Rebel - med ett väldigt bra steg - Och Nevars Inky och Elli - grattis till ert CERT!

Nova är så vacker och fin när hon står där och tittar - tyvärr fick jag inte in hela henne på kortet ... när hon stod uppställd så rackarns bra! NI är ett så bra team Annika!
Efter det blev det mest att stanna,
kolla resultat och invänta Bronx tur i BISveteranringen.
Och, helt oväntat …. Eller hur ….
Placerade sig inte pinschern i finalringen!

Men, visst är han vacker... där han står min gamla, läckra pudding, min allra bästa vän - Bronx!

Nu skall jag skörda frukten av kommunens besparningskrav –
och sätta mig i ett hörn och bli en liten, trött våt pöl!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv