2009-09-06

Pressa kameran och leka med filter

stod på agendan igår.
Jag och min lillebror delar intresset med kamera och uteliv, traska och trilla omkring ... oavsett väder och vind!

Så natten till lördag, kl3.00 ringde väckarklockan och allt in snabbt i bilen (hundarna med) - kamera, stativ, fika och sittunderlag, noga förberett och fixat - nu blir det heldag!

BeeJay, min plutt som är åksjuk brukar aldrig få följa med när vi är på allehanda aktiviteter. Det är så svårt o rättfärdiga att han skall sitta i bilen och må pest för att vi hittat på nått. MEN denna gången fick han följa med - han kunde ju få aktivering så gott som hela dagen och då är det värt det - tycker matte!
Så - strax efter 3, mörkt som mitt i natten (solen går inte upp förens 6, kvart över) körde vi mot Mölle och den strandremsan som löper längs havet upp mot Kullaberg.

Direkt när vi kom fram, strax efter halv 5 fick Vegas och BeeJay ösa kring mot den sidan av stranden som inte är naturreservat. BeeJay är verkligen duktig på att vara lös och håller sig inom mitt synfält - även om jag inte alltid ser i mörkret eller i skogsdungarna. Vi började med en tur på dryga timmen - Ante, min bror satte sig i vindskyddatläge vid en bunker och riggade kameran. Tyvärr blåste det från fel håll så flyttfåglarna lyste med sin frånvaro (även i mörka natten).
Efter turen fram och tillbaka med hundarna - Bronx i koppel eftersom han är jakttokig och de andra fritt ösande - var det lite frukost och kaffe. Ljuset började komma och solen hade orkat leta sig fram lite, lite mellan molnen.
Beejay och matte tog lite godissök - han skall verkligen känna att det är värt det!

Det gick inte och reta upp Beejay -
tokmatte ville ha ett kort där han visade sina fina, vita tänder ....

Min bror Ante uppe på Kullaberg - vi körde dit efter att vinden mojnat och ljutet kom fram lite.
Jag testade lite filter och över- underexponeringar .....


Jag väntar på att kunna ta en bild på ett gäng klättrare .... fick aldrig någon för de drog ut sååååååååå på tiden .... vinden var nog för hård.
Utsikten från vägen ner Kullaberg - i två olika filter
Monokrom ......
Havstrut - olika exponeringar, vitbalans och filter ......

BeeJay - godingen min!
Vegas
Hmmmm .... valpmage??????
Igår mätte vi -
tyckte det var en ganska tydlig bild jag fick på henne
och blev lite nyfiken på hur omkretsen var nu .....
Imorgon - måndag - skall jag försöka hinna ner och väga henne ... och skriva lite om fosterutvecklingen då de hunnit bli 34dagar .....

1 kommentar:

Sanna o Kelly sa...

Åh, vilken härlig dag...
Han är söt din BeeJay! Och vilken fin ansiktsbild på Vegas!

Bloggarkiv