2010-09-06

Igår var en fullspekad dag....

Morgonen började med att Annika, BeeJay, Nova och jag åkte ut och tränade viltspår - Nova gick ett 400meters med två räta vinklar, bloduppehåll och även inlagda mjuka viklar.

Nova var väldigt duktig, tog spåret med nosen nere och fann klöven utan problem.
Jag fick lägga spåret till Nova denna gången och när jag var nära spårslutet så höll jag på att korsa ett annat spår - betydde at jag fick klura till det lite men Nova fixade det utan problem ;)

Inte lägg när man är ute i skogen och lägger spår - så springer man på snitslar från de andra på kursen ;)

BeeJay tog även han sitt spår - han har ett helt annat sätt att spåra på än Nova. BeeJay ringar väldigt mycket och är kanske gynnad av när vi tar lite längre spårläggning sedan.

Han hade en tapp men fann sig och när han kom fram till klöven så var han så gullig att han tog den, tassade iväg i ett par meter och grävde en grop med klöven i munnen... släpppte ned klöven och sedan buffade över mossan och jorden. SÖTgurkan ;)

När vi körde hem bestämde vi oss för en liten tur med de andra hundarna - de skall ju ut de med.

Packade in alla 5 i bilen och Luna fick sitta med Annika fram.
Stranden blev målet för dagen och det var första gågnen Luna var ute med alla 5 vuxna, första gången hon åkte bil utan sina syskon och längre än 3 minuter.
Även första gången hon hon var vid havet.

Luna är verkligen inte en räddhare - hon är med och PÅ, hon är tuff och vågar.
En goding att njuta av!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv