2010-09-10

Jag har fått njuta av lite bilder och filmer av lilla Ella

här tillsammans med gammelman Laser - inne på sitt 14de år!



Jag fick veta att mina texter på min hemsida har kopierats ganska rakt av... för att användas utåt. Jag tycker det är väldigt tråkigt när man gör så - ett väldigt mycket bättre sätt är ju att fråga om man får använda, om man kan hjälpa till med författandet eller om man kan få hjälp med lite källor.

Alla kanske inte har tid att sätta sig ned och författa, söka kunskap och historik, leta fakta - men det betyder ju också att man inte bör ta "creadit" för det eller känna någon stolthet över det man kopierar.
Det som är ett lite plus är ju att tydligen känns det igen som mitt eftersom det inte är jag som upptäckt det utan andra inom vår ras...

Inga kommentarer:

Bloggarkiv