2011-03-14

En lite tryggare, gladar blogg

blir det idag på morgonen.
Jag ringde in sent igår och fick veta att Bronx behållt maten han fått igår och inte kräktes upp den.
Sedan sa djurvårdaren som hade hand om honom igår;
"Han är en glad och go liten kille, viftar på stumpen och är så glad i att få komma med ut"
Känns SÅ SKÖNT att höra!

Idag skall jag in där och vara med på en undersökning - får jag inte hem honom idag skall jag fråga om vi får ta en promenad iaf. Längtar till honom!!!

Bilden är tagen någon vecka efter att Bronx son, Amiable Bronx Junior "BeeJay" kommit hem.
Som mest de senaste dagarna har det varit trist, ledsamt och jag blir så handlingsförlamad när mina hundar inte mår bra ... MEN

Wilda har ju fortsatt spralla här hemma och verkligen visat sig lättlärd och lystrande. Vi har prövat olika halsband för utställning och fyat .... hon har en förmåga att äta upp fransarna på mina ullfiltar... WILDA!
Jag tror matte och hon kommer bli väldigt glada när de träffas idag igen!

BeeBronx Captain Sparrow, "Razz" har gjort en jättefin utställningsuppvisning igen ;)
BIR och BIG3 i Laholm i lördags.
Critique as fallow;
Head with parallel lines, dark eyes, well carried ears when he wants,
good neck and topline, enough chest and rib cage,
excellent angulation front and rear,
moves well from all sides,
lovely temperament,


And the last line I find very funny and nice; A CHEERFUL GUY!
Såg en kort reklam för Kalla faktas program som kommer handla om hur mycket pengar vi lägger på djur ... Få mig inte att känna mig konstig för jag skulle lägga allt och lite till - fundera istället på varför man lägger så mycket pengar på döda, värdelösa materiela saker .....
Bronx & BeeJay busar

Inga kommentarer:

Bloggarkiv