2007-07-06

Översvämning ...


Idag var det tänkt att jag skulle köra till Ängeholm för att hälsa på Els-Margret och ta hem Eówyn i några dagar.... tji fick jag ...

ALLA vägar var avstängda på ett eller annat ställe på min väg från Trelleborg till Ängelholm.
E6, 107 och 108 - inga undantag ...

Bilden är på några kollonilostugor i trelleborg ... INTE husbåtar .... Helt sanslöst...
Nåja - jag får väl umgås med stumpelumpan på söndag - om vattnet runnit undan tills dess.
Istället har jag och mina tre odjur tagit en tur mellan skurarna, när vi var inne tränade jag och BeeJay lite klicker - men med "peka pinne". BeeJay har en pinne där tippen är blåmarkerad. När jag vill få honom att göra något med ex nosen säger jag peka pinne... då duttar han dit nosen på den blå markeringen.
Han kan tända lyset så ... eftersom vi vill utveckla detta lite så tänkte vi nu ge oss på nått mer avancerat. MEN hmmm, det är en fin gräns för vad som hunden inte bör kunna ex ... vill jag att han skall kunna öppna mina skåp? Vill jag att han skall lära sig öppna ytterdörren ...
Tål o tänkas på...
Kanske under täcket då, tills imorgon SOV GOTTIS

Inga kommentarer:

Bloggarkiv