2007-07-08

Eówyn på besök

Fint besök!
Lördagen visade sig klarna upp (lite) och vägarna var helt körbara, bilen styrde kosan mot Ängelholm och Els-Magret.

Vegas och jag blev bjudna på gott fika, nybakade bullar och mysbus ... innan vi packade in bilen och hade med oss en nattgäst hem. Eówyn skall nämligen vara på lite besök, några dagar hemma hos oss - för att bli en i flocken.
Hon kommer stanna tills fredag... när det är dags för första utställningen ;)

När vi kom hem på lördagen började vi med lite bus, kloklipp, promenad, bus och sedan ... efter maten slocknade samtliga i var ände av soffan ;)

Visst blir det hår efter en, två och tre hundar ... men fyra... phua - dammsugaren har verkligen förtjänat sitt uppehälle i städskåpet dessa dagar.

Vegas och Eówyn har blivit ett riktigt radarpar och följer varandra hela tiden, de busar och myser - förutom när Vegas ryter till ;) De är så skönt att de går bra samman och verkligen trivs tillsammans.
Tätt efter dem är BeeJay ... som nog är lite mer än lovligt förälskad i den lilla skönheten, Eówyn.

Imorse när jag vaknade stod han utanför hennes bur (hon sov i deras kryp-in-bur med öppet galler), stack in huvudet och frågade ... med tassen ... kommer du inte upp snart - Voff!

Det är så sött och gulligt.

Jag har fotat en hel del och vi tog några ståbilder... tyvärr inomhus ... som jag lägger in i galleriet under kvällen.

Nu skall Mats och jag ta två hundar var och gå en lite längre tur

Inga kommentarer:

Bloggarkiv