2007-08-18

Lös, ledig och VACKER

Det har varit en mardrömsvecka - på grund av en massa olika omständigheter. Jag har bland annat börjat jobba igen - på halvtid efter att jag varit sjukskriven ... Utmattning, är väl det minsta man kan säga (jo, Linda ;) så heter det).

Det är tur man har några ljusglimtar i tillvaron - tre på fyra ben bland annat.

En ljusglimt har varit allt syande inför Bröllopp i Norge ... Jag längtar så tills den 31 ;) Klänningen är på G och just nu syr jag en sjal att ha över axlarna. Bild ... nä, inte än!

Ytterligare en extra ljusglimt har varit denna dag - Ängelholm tillsammans med Els-Magreth, Eowyn och Vegas. Bronx och BeeJay var hemma med husse (Katterna hemma hos Eówyn är allt för goda för dem ;) ).
Vi packade in oss i min bil och får ned på stranden - Sibirien hette området - på stranden samlas hundar till vänster och nudister till höger.


Visst är det väl konstigt - vi är liksom ett och samma släkte tydligen - vi får alltid dela strand med gubbar som har apportpinne på svaj ...



Detta var första gången jag hade Vegas lös på riktigt - inte bara två meter och koppel på - utan verkligen fritt, heldlöst lös.

Vegas överraskade mig med att ha ett kort avstånd - 10meter ungefär och att hela tiden söka kontakt med mig. Hon kom så fort jag ropade och trots att jag inte hade godis - kel var belöningen - så stannade hon. Så duktig hon ÄR, min pärla.
Eówyn är inne i en extra rolig period nu - matte säger hon är olydig och inte lyssnar. Men jag tycker Els-Margreth har fin kontakt med henne och hon är duktig.
Eówyn och Vegas hade en väldigt skön oc h rolig dag på stranden - och efter det bjöd de hem oss på fika. Tack Els-Magreth för en ortoligt trevlig och skön dag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv