2007-08-12

Äntligen slutlöpt

Äntligen, Vegas har löpt klart!

Jag måste säga att denna gång var det så gott som smärtfritt. Jag hade alla godispluttarna tillsammans tills hon var på dygn 12 - under min översyn självklart. Sedan började jag känna spänningar mellan grabbarna och det var dags att tänka på att separera dem åt.
Både Bronx och Beejay är två killar som jag tycker är lättlästa - men de har dessutom gått väldigt bra att ha dem samman. För Bronx är så parningssäker och Beejay så lydig att han lyssnar på mig.

IAF.....

Vegas och BeeJay har jag under hela tiden kunna ha samman mer eller mindre oproblematiskt ... ett litet morr och en elak blick på dem ibland. Vegas är ju inte den som inte står med rumpan i hösta hugg om hon får ... o stumpen viftar till hundra knyck ... Fin flicka, jo jag tackar jag!

Bronx har jag haft ensam - till stor del med husse i soffan framför tv. Han har också fått ta sina promenader för sig själv - MEN till hans stora lycka har det blivit så mycket mer ensamtid till honom. Bronx älskar ensamturerna vi tar.

Vi sov första natten med mig och Vegas i storarummet - men gnällspikar i båda rummen höll på att driva nattsömnen till vansinne .... Både Vegas och Beejay är två hundar som vill ha flocken samlad - Goa dom är ;)

Så resten av löp, höglöp, när det har varit dags för att sova har vi alla sovit i samma rum - Bronx, som är så okomplicerad, lätt att ha o göra med och goooo, utan att någonsin klaga har fått sova i den stora buren på nätterna. Beejay har fått sova i sin biabädd med kompostgaller runt om nedanför våran säng och Vegas, den gottefian - jo, hon har legat och brett sig i sängen med oss hela tiden. ;) Visst har vattensprutan stått vid sängkanten - för piiiiip har Beejay sagt innan han gav upp och lade sig för att sova ;)

Så inför kommande löp är oron ännu mindre - killarna och vi här hemma känner oss lugna med tanken på hur det fungerar ... detta är ju våran första löptik vi har boendes med oss. Nu är det ju visserligen så att vi planerar parning på nästa löp - IGEN - och denna gången hoppas vi att det skall gå vägen.

En liten bild på min godisplutt BeeJay - ingen är så keligt mysig som han - kärlek!



Jag vill avsluta med två goa, gulliga "sagda av barn"



"En bonde vid vår sommarstuga välte medtraktorn över sig. Det kan vara ganska farligt.Men till all nöd kom han ifrån det hela med livet och lemmen i behåll. GUNNAR 7 ÅR



Det finns många sorters hud. Förhud är till exempel huden som man har framtill medan bakhuden är huden som man har på baken. THERESE 6 ÅR"

Inga kommentarer:

Bloggarkiv