2007-12-08

Pinscherträff – så roligt med blåst, regn och 13 yrväder

Morgonen startade tidigt – för att vara lördag – ut med hundarna, mest för att rasta av BeeJay som skulle stanna hemma hos husse när vi andra drog mot Ängelholm och pinscherträff.

Jag var där lite tidigare än alla andra - det tar mig lite drygt 1,5h (eller 1h ) till E-M men idag skulle jag köra direkt ner till Sibirien. Planen var att jag skulle lägga ett lite enkelt förstagångsspår till några långväga - passade även på att ta med Vegas på ett ;)
Detta tänkte jag fortsätta med - så om du kommer på en träff framöver... och vill avsluta med en spårgång - BARA SÄG TILL, det är väldigt roligt att göra det på lite okänd mark, med okända dofter för hunden ;)

Jag valde att göra ett lite enkelt men ändå lite längre spår - osm fick ligga och gotta till sig (3,5h) under tiden vi hade träff.

Kl 12 började alla komma – det var Växjöbor, Tjörnbor, trelleborgare, lomma…. Helsingborgare och… ja det blidde 12 tvåbenta och 13 fyrbenta - hannar och tikar om vart annat.
SÅ roligt att alla kom - men speciellt roligt med alla långväga med över 2 timmars restid!
KRAM till er!

Lite bilder, som jag inte vet om de är av så bra kvalite´då min skärm beslutade sig att "mörka" ner lite ;) - men bättre än inget .... Klicka på dem som du vill se i lite större format.


Det var Rivendellsare, Havalidare, Gribbans, BeMejas, Boxi, mina och en liten konstig prick som tror sig vara liten extrakryddad pinscher - mopsen Egon ;)






Vattent var kallt och det blåste men en pinscher i ös motstår inte en vattenrunda ...




Emma sätter Eroz för att snart sätta honom på ett "sök spår"


Tack Els-Margret och Sandra för att ni, efter pinscherträffen tog emot oss alla två- och fyrbenta i ert hem på en värmande kopp kaffe och god macka
- massa tjadder -
innan vi vände och styrde hemåt med helt utslagan puddingar…

Jag är blir så glad varje gång jag träffar dig och er lilla pärla Eówyn!

Stina och Emma fikar - närgånget sällskap ingår ;)
Annika ... vad gör DU? ;)

Vegas ligger som på en tron, överblickar allas fika och kollar så inget hamnar på golvet.
Tänk att killar och tjejer myser och busar - vem har sagt att man inte kan ha en hel hög pinscher i ett litet rum....

Vi ligger redan i planeringsstatiet av nästa träff som förhoppningsvis blir i början av februari - hoppas vi ses då igen.
TACK för en väldigt trevlig dag, med ös, fika, spår och ännu mera fika!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv