2008-07-22

Inlägg...

Många har förfärats över de anonyma inlägg som gjorts på en pinscherägares blogg - nästan mer förfäran än över handlingarna som lett till dessa anonyma inlägg....
JAG är en av dem som gjorde blogginlägg där imorse - anonymt.

Fy, skäms på mig - och ja, det är verkligen inget jag tycker är ok eller bra.... Men med ett innehav av förtroendepost ville jag inte att detta, mitt inlägg och min undran skulle drabba de övriga med förtroendeposter. Därav anonymt - men ... verkligen inte ok!
Nu går jag ut i bloggen och skriver istället och står för mina egna handlingar – och de skall inte på nått sätt sammankopplas med uppdrag eller åtaganden!

Men ... alla inlägg gjorda – tidigare och idag har samtliga behandlat bloggägarens agerade och det är från många, många pinscherägare, vad gäller att önska publicera ett foto i hundsport tagen under en utställning - samt uttalande bloggägaren gjort på forum mot andras hundar, ägare och uppfödare. MEN aldrig face to face!

Jag, och många med mig är förvånade, vansinniga och helt förundrade över hur man kan agera på detta sätt...

Jag har själv varit i kontakt med tidningen där bilden publicerades och fick där - efter samtal med ansvarig redaktör citerat bloggägarens egna skrivna ord i den bilaga inskickad till tidningen där man erbjöd bild av domare.

Citatet jag fick uppläst för mig var som följer "Jag har en bild på den näsbitna domaren. Är ni intresserade av den?"
Varför gör man så?
VARFÖR?

Jag undrar verkligen fortfarande vad det är som gör att man vill sprida den bilden...???
Sprida den bilden (...... av pinschern som ras????)

Ytterligare en sak jag är förundrad över är -hur kan man ifrågasätta andras hundhållning och mena på att det handlar om att ägaren inte gör vad den skall … tills man är i samma sits….

Tystnad

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Bloggarkiv