2009-04-18

Vart tog tiden vägen ....

Under ett par veckor har jag och de mina haft selebert besök - en löpfia i form av Nova ;)
Det har tagit mycket tid i anspråk att ta hand om alla - eftersom man måste separera tikar och hannar. MEN hur skönt är det inte att jag under hela tiden har kunnat ha mina grabbar tillsammans. Bronx är såååååååå skön, trygg och cool. Han har inga problem med att BeeJay varit där - trots de båda brudarnas löp och höglöp.
Som hanne har han en unik personlighet - en pärla som jag bara önskat att alla kunde få uppleva som hade pinscherhannar hemma!!!
Sen jag uppdaterade sist har Nova åkt hem och Vegas löp gått över - vi har varit på musön och haft en skön dag och .... ja, jag har testat en power plate ;)

Jag hade ju planer på att para Vegas på detta löp men är väldigt nöjd med att vänta. Det är så mycket valpar och kullar planerade och födda nu och jag vill verkligen känna att det finns underlag för den kullen jag tar. Att man har möjlighet att hitta rätt valpköpare - vilken man aldrig vet innan, men kan ha förhoppning om - att man har en kull man kan ge den bästa möjliga förutsättning.


Jag hörde att Vegas skulle gått tom - rykten som snabbt kommer igång efter att man plockat bort planerad parning på sin sida - men eftersom det inte ens är 3veckor sedan hon skulle paras har det inte gått tid som gör att hon kan "visa" mig en "gått tom".

Hon blev helt enkelt inte parad på detta löp.

Jag hoppas istället på valpar till hösten - vilket gör att jag kommer ta mini, minisemester denna sommar och spara så mycket som möjligt till kullplaner.


I måndags körde jag till Växjö för att spendera lite tid med att se min underbara Bronx springa lös. Han släpps ju inte ofta och ute på Musön, som ligger i Växjö känner jag att han verkligen kan få utlopp för hela pinscherstucket. Där ute kom även Elli från Gribbans kennel på ett litet besök med sin matte och lillmatte.
Alla bilder i dagens blogg är från dagen vi spenderade på Musön.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv