2011-02-28

Utställning i Hässleholm 20110227

Mina tre pluttar från C-kullen  som skulle ställas ut i Hässleholm är strax under 8 månader och väldigt lika ...
Som vanligt ingick det lång, lång väntan när det är utställning. Mattar och hussar fick vänta, vänta och tiden försenades.

Kritiken de fick indviduellt var bra och trots att ringen var så liten och man fick vända innan man tagit två steg kunde domaren ändå se att rörelseschemat såg fint ut ;)

Det är visserligen utställning - men jag måste säga att det roligaste för mig är att träffa Dexter, Razz och Wilda igen. Mina godingar som blivit så stora ... även om man helt klart ser de är valpar fortfarande.
Eftersom det var inomhus (som tur var!) är bilderna därefter ... Men några fick jag allt ;)

BeeBronx Catch Me If You Can8 months feminine female.

Beautiful well-shaped head, well carried ears, beautiful dark eyes.
Beautiful neck and back.
Good loan.
Good angles front and rear.
Suitable bone.
Moves well behind, a slight loose forward.
Beautiful fur and color ...
1 HP BOS
‎BeeBronx Captain Sparrow8 months masculine male beautiful model,
beautifully marked head, nice eyes and ears,
correct bite, nice neck, strong back,
good croup, good angles front and rear,
excellent chest and the chest deep, matching bone,
nice feet, moves well from all direction.
well presented
1 HP BOB

BeeBronx Cool Runnings8 months masculine male, well-shaped head,
nice ears, dark beautiful eyes, nice nose.
Good angles front, somewhat open back.
Beautiful neck, slightly overbuilt back, decreasing crosses,
matching bones, nice feet. short in back, good front and side impacts.
Well presented.



OCH en nyhet för mig som jag aldrig haft någon delta i - syskonklass - som ju kanske är viktigast i avelstanken .... ser man en röd tråd?
Kritiken;
Three siblings of excellent model


Through very well-shaped heads and well-shaped eyes
All individuells have powerful ground covering movement.
Lovely temperament
A good breeding results
1 HP




En bild från en helt vanlig utställningsdag .... väntan, väntan, väntan ...

Nu - dags för mig att slita upp mina pluttar. Jag drog med dem på en 10kilometers runda innan. Med tre hundar fick jag ändå en bra tid 1,28min.... kissedrattande hanar till trots ;)

Men..... nu är det ändå dags för kvällsen

Inga kommentarer:

Bloggarkiv