2007-06-17

Aftonklänning ...



Snackade med min underbart, goa vän Taran igår .... som tyvärr bor allt för långt bort...

Det börjar dra sig mot datum för bröllop och kläder skall tänkas till kring - har två klänningar a´la "cocktail" och eftersom det är mörk kavaj som gäller bör en av dem vara ok. Den jag gillar mest är svart ... o det kan man väl ändå inte ha på ett bröllop - den andra är den som jag köpte till mitt bröllop ... mossgrön med blomsterdetaljer och i lite skirt tyg.
Kan man ha blomsterkrans på någon annans bröllop förresten - vad säger "reglerna" om det?

Hmmm, jag skulle vilja ha det med blad från ljusa gröna växter för att matcha upp färger i klänningen ...
Det eller en utanpåfläta och dekorera den med blomster .... - och mina sandfärgade sandaller

Den svarta kläningen är lite av rokkokostil ... stavas det så...? Tror den är lite för lång för att passa...
Mats tycker vi skall köpa en ny - men jag funderar och funderar ...
Det är förresten exakt en månad tills våran 2 bröllopsdag ;) Vi har så smått börjar planera för en till bröllopsresa - jag vill så väldigt mycket till Trollstigen i Norge igen... det är nog det som blir planen!

Hundarna har haft en underbar dag idag - vädret har vänt och kl halv 2 gav vi oss ut på en lång promenix. Efter gott o väl 2timmar var vi hemma, lagom trötta och möra i ben och kropp.
Förr tog jag och Bronx väldans långa turer men nu vill jag inte riktigt utsätta honom för det längre - han är inte så gammal... men visst bör man ta hänsyn till det 7 året som han är på - min älsklingsgoding!

När vi kom hem fika vi lite jordgubbar och mjölk - Mats och jag - hundarna fick njuta av varsitt syndigt gott märgben ;)
Som vanligt är jag trist nog att be om - gästboksinlägg... istället för att "tvingas" bli medlem av detta....

Inga kommentarer:

Bloggarkiv