2007-06-16

men hur får man ide´torka så snabbt .....

Jag är ju inget speciellt bra på detta med o blogga....

I veckan som varit har det hänt en hel del -släpper iväg en hel drös med ungar till nästa våning "de blir stora" och avslutning för en hel drös i personalen "nedskärningar".
Förutom allt detta skall även min arbetskamrat påbörja ett nytt jobb och vara med och starta upp en ny skola på andra sidan stan :( oj, vad jag kommer sakna henne! Jag har inte jobbat med någon som varit så duktig och rolig att jobba med innan!

Som grädden på moset har Mats (maken) steloperation i fotleden varit ogjord - skruvar och platta i foten har lostnat och skelettet är poröst ... Så nu väntar han på en tid hos hemska doktorer ... för o se om det är något som går att åtgärda... igen!

Idag är det lördag och det har slagit till med kyla och ösregn - så myskläder är på och en het kopp the i räckhåll. SÅ glad jag är att jag inte är på Avesta-utställningen med så många andra....
Nog för att det var lite väl varmt i Norrköping... men detta är ju löjligt "dunjacka och över det regnställ"
Hundarna måste ju nästan ha regnat bort idag.
Vilket pinscherväder....

Jag har hunnit med lite uppdateringar och rensning på hemsidan också - bilder som lagts in, lite ny text här o var och .... slitande av håret - när jag beslöt mig för att säkerhetskopiera alla mina sidor....phua!

Har haft lite funderingar på vilka mer utställningar som skall bokas - egentligen är det ju inte så mycket mer än SSPK som jag behöver. Mycket ställer man ju för att det är kul men det är vansinnigt dyrt också.
SÅ tanken kretsar lite kring;
* Lövudden, i Västerås - där är jag ju ändå pga Mälaren.
* Ulla & Bertils Minnesutställning - ligger i samband med en SSPK i Täby
Sen är det ju dem jag redan bestämt mig för att vi åker på;
* Borås,
* Tvååker
* Ronneby
och SSPK i Borås, Strängnäs och i Täby ....

Det är en faslig tur att man har ny bil ... och en make som underhåller den ;)
Nä, nu tror jag att jag skall gå in i stora rummet och pussa på min livs kärlek och bästa vän, som ligger där o läser "illustrerad vetenskap" innan jag drar på mig och hundarna regnställ ... för att utmana vädrets makter!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv