2009-09-11

39 ... snart går vi mot 40

dräktighetsdygnet.

Fostrens ögonlock är nu utvecklade och ligger som en skyddande hinna för ögat.

Idag tog jag fram stetoskop - ville se om jag kunde urskilja minsta lilla ljud. Fostrens hjärtfrekvens ligger mycket högt , vid omkring 200 slag i minuten och är även i övrigt av en hel annan karaktär än tikens. Men jag tycker det är svårt o säga om jag hörde nått ... eller jag hörde nått - men vet inte om det var hjärtljud på fostren eller massa, massa liv inne i magen och tarmar.

Det är nu tre veckor kvar till valpning ;)

utöver det är det långtur imorgon med Annika, Emma som står på agendan - Och tillsammans har vi ju 6 hundar, 6 pinscher - tre tikar och tre hannar som alla hänger med

På söndag åker jag till Sofiero och tittar på utställningen - Vegas får inte åka med när det är 3 veckor kvar...




Inga kommentarer:

Bloggarkiv