2009-09-24

Det händer så mycket här

att jag inte riktigt hinner med att uppdatera min blogg och hemsida... Skall försöka hinna lite i helgen och sedan efter tisdag - när jag går på 2 veckors SEMESTER!
Jag kommer vara hemma helt de första dagarna i valparnas liv - jag önskar jag kunde vara hemma helt, hela tiden!
Jag har löst det så att jag är hemma två veckor helt - sedan havltid fram till de sista 10-12 dagarna, då jag är hemma helt igen.

Man får ju dryga ut sin semester över dessa 8veckor - och klappa kollegor och chef lite medhårs så man kan göra så här flera gånger ;)

Nu är det iaf 2 arbetsdagar kvar innan semester - och det är sååååååå behövligt. Jag har bara tagit en vecka sedan förra året och då tog jag bara två veckor för att kunna spara tills detta tillfälle ;) Man får vända och vrida - och sedan är det tur man har ett jobb man tycker om!

Fick en undergottig bild på min gosseplutt - BeeJay - min snart 5åriga stora, ständiga valpplutt.

Valparna är idag 52dagar - de är fortfarande foster men har ett utseende som en valp.
Varje foster ligger i två vätskefyllda blåsor som skyddar dem från uttorkning, stötar och annan yttre påverkan. De är ordentligt behårade och förbeningen av skelettet är i full gång. Vikten är tagen tidigare i veckan och jag har inte fått nått riktigt bra kort - ont om tid är det gott om - men helt klart är det mycket mindre buk. 21,65 på A-kullen mot 17.95 (dag51 - 22/9) på B-kullen.

Idag skall allt i "valphagen" ställas ordning och jag och Vegas kommer flytta från grabbarna till egen sovplats. NU är det dags för Vegas att börja sova i valplåda.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv