2007-07-13

8BIR och sen ….

Tänk att man kan bli så van vid att vinna att man tänker, men, va f… Vad hände?
Jag är en super, super dålig förlorare.... och i bilen hem lät jag nog som en riktig sjörövarbuse ;)
MEN ck är inte illa för den hårda domaren - som inte hade Vegas typ som sin smak...
3 hundar av alla idag som fick ck - det är inte vanligt bland våra goda, fina, snygga pinscher....

Utställningssviten med Vegas är unik och helt otrolig. Det är väldigt få som någonsin varit med om det – oavsett ras och land – speciellt i dagens mer utställnings”hivade” hundägare-Sverige.
Vegas har lyckats med något som ingen annan pinschertik i Sverige tidigare gjort… och jag hoppas vi hoppar på det tåget igen ;) Rekord är roliga att jaga ;)
Jag vet det låter skrytigt …. Och jag vill låta lite så – för det har hon gjort sig förtjänt av ;) Min lilla skrutta!

Jag kan inte säga att jag inte ville vinna – MEN … visst måste jag var mer, mycket mer än nöjd ;)

Jag snackade med Sussie innan och hon sa; Nä, den domare kommer inte ta fram Vegas. Han vill ha dom lite mer ….. bl a, bl a, bl a … Men lyssnade jag på det örat? Nä, jag försöker att inte titta utställning efter domare – så anmälan ven snabbt in.
JaHa – så det var så det var … så det blir en domare jag inte ställer Vegas för fler gånger… MEN Eówyn därmot, hon var typen som han gillade och tog fram.

Eówyn har varit hemma här ett par dagar på lite ”träningsläger” som matte kallade det.Vi har ”stå”-tränat och sprungit rundor i trädgården, kollat tänder och ätit morötter. Allt för utställningsdebuten ;)

Det var verkligen roligt och visa upp henne, hon är lite valpig i sin 9-månaders kropp… men, ack så läcker ;) Och som en avbild av mamma, Puddingen Bless.JAG är så otroligt nöjd med henne – exteriört och mentalt! Hon har en otroligt stark och kort rygg, finfina vinklar och tjusigt huvud MED eftertraktade prickar - hon har potential för rörelser- det har jag sett... så det kommer... vänta bara ;)
Kritiken på denna goding kommer in på resultatsiten snart.

Blessin fick en finfin utställnings-säsongs-start och hon är en underbart vacker fin flicka.Grattis till er, tänk en hel hög hundar för den hårda domaren … o alla med 1;or och Joanna, grattis till det andra certet.



Titta på min pudding, Eówyn - visst är hon väl underbart fin och ... visst kan man se att hon kommer bli en riktig läckerbit ;)

Vi ses väl kring ringen imorgon/ pia

Inga kommentarer:

Bloggarkiv