2007-07-16

Kärlek är nästan omöjligt att beskriva.

Bilden är tagen idag, på en långpromenad när vi stannat till för att de skulle få ösa av sig fritt en stund.

Bronx - jag kan bara titta på honom och fyllas av .....


KÄRLEK!


Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från var gång man blir kär eller känner känslan.
Det finns många olika slags kärlek. Föremålet för ens kärlek behöver inte vara en annan person, man kan älska en hund eller katt precis lika mycket som en människa.


Jag tänkte på en sak idag när jag var ute med mina 3 underverk. Nämligen att mina hundar verkligen uppfyller mig av kärlek, villkorslös kärlek.
Det är värt en stunds eftertanke, tycker jag.

Stanna till i stunden du har nu, njut av den känslan!

En av de stora fördelarna med att ha hund, pinscher då förståss är den kontakten och stunder med glädje, tokskratt, häpnad och total närhet man får uppleva - varje dag. Jag tror nästan alla som har ett djur som de älskar vet vad jag menar. Villkorslös kärlek!
Det är den som är inget annat är fullkomligt HEL och REN. Den som bara ger och ger, ger, ger, ger ….


Har ni någon gång haft den tanken jag ibland har när jag skall gå ut med t ex Bronx på kvällen – precis innan jag skall lägga kedjan runt hans hals tänker jag; Fy! Vad hemskt det känns att jag måste lägga denna runt hans hals för att vi skall gå ut …

Jag önskar så att jag kunde låta dem springa fria jämt…..

Inga kommentarer:

Bloggarkiv