2007-07-25

En hemsk vecka ... följt av en konstig helg.

Jag har verkligen inte haft kraft till någonting nu under de senaste dagarna, en väldigt närstående familjemedlem till mig, endast 63år har haft en stor stroke.

Ett par dagar in i veckan ringer det i telefonen, jag och min man får det jobbiga beskedet och man blir helt vilsen …

Alla viktiga saker blir så förbaskat oviktiga, allt man planerat att göra och genomföra … blir inte nummer 1 på agendan.

Veckan kröp fram och det började bli tankar på HUR GÖRA med Mälarpinschern?
Jag funderade och funderade – ringde till underbara Rivendells Cathrine och Kattis … de erbjöd sig mer än gärna att visa upp Vegas … om jag kunde få upp henne till dom.
SÅ osjälviskt att erbjuda sig att visa upp en ”konkurrerande” tik. Det är inte helt lätt att fråga – men de svarade utan eftertanke JA!
NI är guld värda!Visserligen hoppas man ju aldrig behöva erbjuda samma … MEN ni vet, behöver ni hjälp ….TACK - Theresé på Asynjans som erbjöd sig att köra upp henne!

Just känslan av att ha erbjudandetfrån dem gjorde att jag kunde koppla av Mälaren lite – och årets hund. Även om det inte var det viktigaste – så med åtaganden och massa pengar lagda på just denna helg … man kan inte släppa det helt.

Fredagen kom och jag snackade timvis med maken – han tyckte jag skulle åka, allt jag lagt ner på just denna helg och jag kunde ju inte göra så mycket hemma i alla fall… hmmmm, tänka…. Jo, kanske det skulle vara skönt.

Packade allt som skulle med och körde de dryga 65milen hem till Cathrine på fredagskvällen, vi hade ju en tid satt på lördag morgon kl7.00 och det kan bli tufft att nå det målet om man befinner sig så långt bort som Trelleborg.
Resan gick väldigt bra – med ständiga telefonkontakter… Cathrine, sjukhuset och underbara maken!

Jo, det kunde nog vara skönt!

Räkfrossa och filmer på hundar – Mälaren 1990 och fram… kvällen hos Cathrine var så skön och trevlig! Mys!

Lördag morgonen började kl 5.00 – vi skulle fixa lite kaffe, ut med hundar och sedan bar det iväg… bara för att köra, köra, köra 7mil blev till 12 … vi vimsade till det lite väl mycket och härjade runt i Strängnäs .. lite raggarrepa ;)
Nåväl – vi kom fram – lite sent 7.30 - och folk var redan i fullfärd med att fixa och dona – tält, ring och rosetter … jag hade släpat med mig kompostgaller i massor från Skåne … men rosetterna satt redan på plats när jag dök upp. Alla som jobbade var så duktiga!

Hjärtinfarkt …. Ahh, inte det också …. Som om det inte räckte med Stroke ….

Resten av dagen gick lite i ett töken – som tur var hade jag mitt tält med och kunde krypa undan lite .. satt med telefonen i handen hela dagen (hade den även med i ringen .. tänk om det ringt ?) rädd att det skulle ringa och inte riktigt så stirrig som jag brukar vara.
Jag tror aldrig jag suttit ned på en utställning innan – min stol är alltid ledig på utställning – jag har aldrig ro till det .. i normala fall ….
Så Claes – tack för att du tittade in i tältet ;)

Helgens resultat var lite oväntat .. men väldigt roligt för alla hundar som visades upp har en otroligt fin och bra kvalité

Det var så roligt att se Lilla Enebys Walencias matte .. glädjen i att få BIM. Stort grattis till er!

BIRhunden var en väldigt fin kille – som jag sett innan och hans rörelse och kropp är inte o leka med… det kommer bli en show-hund det ;)

Jag är väldigt nöjd med alla goa glada människor runt om mig som gett helgen ett trevligt och skönt ”varande” iaf. Som lät mig sjunka undan lite. Jag hoppas att alla kunde vara så … men så är det inte i denna verklighet!

Jag vill .. inte be om ursäkt .. men oj vad jag önskat att jag åtminstone haft ro till att säga GRATTIS till alla er med finfina reslutat - denna 20års speksade Mälare .. MEN.. jag säger det nu då -
Grattis till er alla - hoppas vi ses nästa år!

Nu är det dags för mig att ta en tripp in till sjukhuset …

Må väl – och ta hand om era nära och kära!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv